اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 26, 2014
4:18 یکشنبه، 6ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60472

رودست “دیروز،امروز،فردا” به روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات، با انتشار اطلاعیه ای ، به طور تلویحی از رودست گردانندگان برنامه "دیروز، امروز، فردا" سیما به این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شامگاه پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات در پیامکی به خبرنگاران، با ذوق‌زدگی از از حضور مهندس جهانگرد (معاون وزیر ارتباطات و رئیس این سازمان) در برنامه تلویزیونی دیروز،امروز، فردا ی شبکه سوم سیما در ساعت 20:45 همان شب و با اعلام موضوع "شبکه های اجتماعی، بایدها و نبایدها" خبر داد. 

پس از شروع این برنامه تلویزیونی، اخوان بهابادی (دبیر شورایعالی فضای مجازی در زمان دولت محمود احمدی نژاد) به تنهایی در کنار مجری این برنامه نمایش داده شد و مجری اعلام کرد آقای جهانگرد به این برنامه خواهند پیوست، که تا انتهای برنامه این اتفاق نیفتاد و در اواخر برنامه هم مجری برنامه به طور تلویحی، حضور اخوان را علت عدم حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد. این اظهارات هر بار با "نمایش" پوزخندهای اخوان همراه بود.

حال بعد از گذشت دو روز از اجرای این برنامه تلویزونی، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه ای تحت عنوان "سازمان فناوری اطلاعات آماده پاسخگویی به سوالات افکار عمومی است" در خصوص علت عدم حضور رئیس این سازمان در برنامه تلویزیونی فوق توضیحاتی داده و عملا رودست گردانندگان این برنامه در تغییر میهمان مقابل این برنامه را علت لغو حضور مهندس جهانگرد در "دیروز،امروز،فردا" اعلام کرده است.

در توضیحات دیرهنگام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران آمده: با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته از طریق صدا و سیما، مقرر شده بود تا دکتر شهریاری، نماینده محترم قوه قضاییه و مهندس جهانگرد در برنامه ای با موضوع "شبکه های اجتماعی،‌بایدها و نبایدها" حضور پیدا کنند. از آنجایی که علی رغم هماهنگی ها،‌در آخرین لحظات،‌ مهمان برنامه تغییر کرده و مهمان ارجمند دیگری در آن برنامه حضور پیدا کردند و محور بحث در برنامه مذکور به موضوع فیلترینگ تغییر پیدا کرد،‌ با توجه به این موضوع که سازمان فناوری اطلاعات ایران مسوولیتی در این بخش ندارد، ‌مقرر شد تا حضور مسوولان سازمان فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات حول محور شبکه های اجتماعی و برنامه های مرتبط با اهداف سازمان در برنامه های تلویزیونی در فرصتی دیگر صورت گیرد.

به گزارش ایستنا، در حالی که روابط عمومی سازمان فوق، تغییر موضوع این برنامه از "شبکه های اجتماعی، بایدها و نبایدها" به "فیلترینگ" را در کنار تغییر میهمان برنامه، بعنوان علت لغو حضور رئیس این سازمان در این برنامه عنوان میکند که "در هم آمیختگی عملی" دو موضوع رسانه های اجتماعی و فیلترینگ، بر خوانندگان غیرحرفه ای رسانه های کشور هم پوشیده نیست و محوریت مباحث مرتبط با فیلترینگ اینترنت، در بحث های مرتبط با رسانه های اجتماعی بدیهی و غیرقابل اجتناب به نظر میرسد.

 

در این زمینه از فارس:
علت خلف وعده معاون وزیر ارتباطات اعلام شد/ وقتی لغو قرار تلویزیونی گران تمام می‌شود

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.