تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 29, 2014
8:45 چهارشنبه، 9ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60538

ارسال نسخه جدید نقشه راه دولت الکترونیک به دولت تا پایان سال

معاون توسعه دولت الکترونیک معاون رئیس‌جمهور گفت: نقشه راه دولت الکترونیک که سه سال پیش مراحل تدوین آن آغاز شده، در دولت پیش در یکی از کمیسیون‌ها معطل ماند و تصویب نشد؛ اکنون سند جدیدی آماده شده است.
 
 
به گزارش فارس، علیرضا شاهپری امروز در نشستی با خبرنگاران در محل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت در خصوص نقشه راه دولت الکترونیک اظهار داشت: این نقشه راه در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی ریاست‌جمهوری تنظیم شده و بر این اعتقادیم که تمام دستگاه‌ها باید در تدوین این سند کمک کنند.
 
معاون توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی رئیس‌جمهور افزود: از این رو با 8 دستگاهی که در تهیه این سند بیشتر مرتبط بودند جلسه گذاشتیم و در این خصوص روی سایت معاونت توسعه نیز اعلام کردیم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها نظرات خود را اعلام کردند و با کمک سازمان فناوری اطلاعات تلاش داریم که این نقشه راه را به ثمر برسانیم.
 
شاهپری در خصوص تأخیرهای چندساله در تدوین نقشه راه دولت الکترونیک گفت: تدوین این سند از حدود سه سال پیش آغاز شده و در دولت قبل، تنظیم و تدوین سند انجام شد، اما تصویب سند در یکی از کمیسیون‌های دولت ماند و به نتیجه نرسید.
 
معاون توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی رئیس‌جمهور ادامه داد: اکنون نسخه جدید نقشه راه دولت الکترونیک آماده شده و تلاش داریم هر چه سریع‌تر تا پایان سال برای تصویب در هیئت دولت مطرح شود.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ممنوعیت ایجاد دفاتر جدید پیشخوان دولت توسط دستگاه‌های قوه مجریه خبر داد.
 
شاهپری توضیح داد: طبق آیین نامه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، همه خدمات دستگاه‌های اجرایی باید از طریق این دفاتر ارائه شود که متأسفانه این آیین‌نامه در عمل به درستی اجرا نشده است.
 
معاون توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی رئیس‌جمهور گفت: هم‌اکنون دستگاه‌های قوه مجریه از تأسیس دفاتر جدید برای ارائه خدمات اختصاصی خود به مردم منع شده‌اند که البته این دستورالعمل شامل قوای دیگر از جمله دفاتر قوه قضائیه نمی‌شود.
 
وی با اشاره به فعالیت دفاتری از جمله پلیس به علاوه 10 و خدمات شهری که باید تحت نام واحد دفاتر پیشخوان دولت فعالیت کنند اما مجزا فعالیت می‌کنند، گفت: طبق آیین‌نامه، خدمات این دفاتر نیز باید از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارائه شود اما با توجه به اینکه فعلاً خدمات بسیاری وجود دارد که می‌تواند از سوی دستگاه‌های دیگر به دفاتر واگذار شود، شاید برای ارائه خدمات انتظامی و شهرداری به دفاتر پیشخوان زود باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.