اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 2, 2014
7:39 یکشنبه، 13ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60587

سیاست ضد اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ممانعت از تولید با حمایت از واردکنندگان

روش های جدید اتخاذ شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم حمایت معمول از تولید با سیاست های کلی دولت در راستای نیاز مبرم به ایجاد اشتغال در تعارض است.
 
در پی تعیین عوارض جدید گمرکی برای واردات رایانه همراه توسط کمیسیون ماده یک شائبه فشار گروه های مختلف وارد کننده این گروه کالایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون ماده یک افزایش یافته است.
 
وزارت صنایع همواره با تعیین عوارض گمرکی قریب به 50 درصد برای تولید CKD  و SKD  انواع تلویزیون، مانیتور، لوازم جانبی کامپیوتر و سایر اقلام و لوازم الکترونیکی؛ ازتولیدکنندگان حمایت کرده است تا از این طریق صنعت گران ایرانی بتوانند ضمن ایجاد اشتغال سبب ساز انتقال دانش فنی تولید در این گروه کالایی وحتی صادرات به کشورهای همسایه گردند. لذا موجب شگفتی است که با وجود سرمایه گذاری پرشتاب و گسترده برای تولید رایانه همراه در چهار نقطه کشور به چه دلیلی حمایت لازم از تولیدکنندگان لپ تاپ صورت نمی گیرد و تعرفه گمرکی واردات صفر بوده و حقوق گمرکی این کالا فقط 4 درصد است.
 
بنظر می رسد فشار برخی واردکنندگان لپ تاپ موجب شده تا مسوولین مربوطه با حمایت از وارد کنندگان و تعیین صفردرصدی تعرفه واردات (سودبازرگانی صفر بعلاوه عوارض گمرکی 4درصد)، از توسعه تولید و آثار مثبت این موضوع بر اشتغال و بهره مندی از ارزش افزوده آن و جلوگیری از خروج ارز ممانعت بعمل می آورند.
 
شایسته است مسوولین وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشخص کردن هدف و سیاست خود تکلیف تولید کنندگان و بخش صنعت را روشن نموده و صنعتگران را از آشفتگی خارج کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.