تلفن همراه

گوشی

February 3, 2014
15:23 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60614

نخستین گوشی سامسونگ با سیستم‌عامل Tizen حراج شد

اوایل هفته جاری نخستین تصاویر از نخستین گوشی هوشمند سامسونگ مبتنی بر سیستم‌عامل انحصاری این شرکت با نام ZEQ Tizen منتشر شد و این تصاویر نشان می‌داد گوشی ZEQ Tizen شبیه به Galaxy S4 طراحی شده است و نمایشگر لمسی 4.8 اینچی دارد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که سامسونگ هنوز مشخصات این گوشی هوشمند را به صورت رسمی معرفی نکرده است، نخستین مدل از ZEQ Tizen هم‌اکنون برای فروش در حراجی آنلاین eBay قرار گرفته است.
این گوشی هوشمند که در شرکت سامسونگ با نام Tizen SM-Z9005 شناخته می‌شود، از روز گذشته به جمع کالاهای حراج شده در فروشگاه اینترنتی eBay پیوسته است. در این سایت دو عکس از گوشی جدید سامسونگ منتشر شده و قیمت آن 300 دلار اعلام شده است.
در صفحه مخصوص این گوشی هوشمند در حراجی آنلاین eBay نوشته شده است: «گوشی جدید سامسونگ مبتنی بر سیستم‌عامل Tizen موسوم به SM-Z9005 مخصوص توسعه نرم‌افزاری». هنوز به درستی مشخص نشده که این گوشی هوشمند به فروش رفته یا شرکت eBay آن را حذف کرده است. اما برای لیستی که نام این گوشی هم به‌چشم می‌خورد نوشته شده است: «زمان عرضه این لیست به پایان رسید».
با این اتفاق منابع خبری هم‌اکنون دو عکس از نخستین گوشی هوشمند سامسونگ مبتنی بر سیستم‌عامل Tizen دارند و از این طریق به برخی مشخصات آن آگاهی پیدا کرده‌اند. بر اساس لیست منتشر شده در این حراجی آنلاین، این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی 4.7 اینچی دارد که اندکی کوچک‌تر از گمانه‌زنی‌های قبلی است. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ برای این محصول حافظه داخلی 16 گیگابایتی را در نظر گرفته است.
کیفیت نمایشگر این گوشی هوشمند 1280 در 720 پیکسل است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به پردازنده 2.3 گیگاهرتزی Snapdragon 800 اشاره کرد.
پیش‌بینی می‌شود که شرکت کره‌ای سامسونگ از نخستین گوشی هوشمند خود مبتنی بر سیستم‌عامل Tizen در کنگره جهانی تلفن همراه(MWC) که 24 تا 27 فوریه در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.