باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

رگولاتوری

February 3, 2014
15:33 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60618

کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت تصویب شد

وزیر ارتباطات گفت: روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت را برای کاربران نهایی تصویب کرد. از این میزان کاهش ۱۰ درصد سهم دولت، ۷.۵ درصد سهم مخابرات و ۲ درصد سهم شرکت‌های خصوصی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی امروز در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: یکی از اقدامات اولویت‌دار من در وزارت ارتباطات، کاهش قیمت اینترنت است. از این رو جلسات متعددی با بازیگران حوزه اینترنت برگزار شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به این ترتیب کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای کاربران نهایی شده است و قرار است شرکت زیرساخت در پهنای باندی که به شرکت‌ها می‌فروشد 35 درصد تخفیف لحاظ کند.
 
وی ادامه داد: از مجموع 20 درصد تخفیف قیمت اینترنت که به زودی برای کاربران اعمال می‌شود، 10 درصد سهم شرکت زیرساخت، 7.5 درصد سهم شرکت مخابرات و 2 درصد سهم شرکت‌های PAP است.
 
واعظی گفت:‌ این موضوع روز گذشته به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد تا پیش از پایان سال برای مشترکان اعمال شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای کاربر نهایی روی حجم مصرفی درنظر گرفته شده است.
 
وی تأکید کرد: از تمام اپراتورها که در این زمینه همکاری کرده‌اند تا قولی که به مردم داده‌ایم عملی شود تشکر می‌کنم.
 
واعظی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا اینترنت ماهواره‌ای در شرکت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد؟ گفت: اولویت استفاده از فیبر نوری در داخل کشور است، از این رو پروژه بزرگی را برای راه‌اندازی فیبر نوری در سراسر کشور در دستورکار داریم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: هم‌اکنون 52 هزار کیلومتر فیبر نوری وجود دارد که قرار است 22 هزار و 500 کیلومتر دیگر به آن اضافه شود و استفاده از فیبر امنیت بالایی دارد.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه آیا قرار است در فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک تجدیدنظر شود، گفت: کمیته فیلترینگ 13 عضو دارد که وزارت ارتباطات تنها یکی از اعضای این کمیته است، البته شش نفر از این اعضای این کمیته عضو دولت هستند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از هماهنگی وزرای دولت حاضر در این کمیته با افراد اصلی کارگروه تشکیل جلسه دادیم و اعلام کردیم سیاست ما این است که سایت‌هایی که مخرب و ضداخلاقی هستند فیلتر شوند و باید به طوری فیلتر کنیم که فیلترینگ به سمت فیلترینگ هوشمند پیش رود.
 
وی ادامه داد: تصمیم فیلتر شدن فیس‌بوک تصمیمی است که قبل از دولت یازدهم در این کارگروه اتخاذ شده و بازنگری در تصمیم‌های گذشته نمی‌دانم که در دستور کارگروه است یا خیر، اما سعی ما برای اصلاح تصمیمات از حالا به بعد است.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص مشکلات سرعت پایین اینترنت برای کاربران گفت: دغدغه وزارت ارتباطات در خصوص کیفیت سرویس اینترنت مشترکان زیاد است، تلاش ما در وزارت ارتباطات، افزایش دو برابری پهنای باند بین‌الملل است، اما شرکت‌ها پهنای باند جدیدی که دریافت می‌کنند را به مشتریان جدید می‌فروشند و صرف افزایش کیفیت سرویس مشترکان قدیمی نمی‌کنند.
 
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص تداخلات و پارازیت‌هایی که بعضاً روی سرویس تلفن همراه می‌افتد، گفت: در گذشته برخی دستگاه‌ها برای فعالیت خود فرکانس دریافت کردند و از آن استفاده می‌کنند که به دنبال ساماندهی این فرکانس‌ها هستیم.
 
وی یادآور شد: دستگاه‌ها باید تنها از فرکانس‌های مجاز استفاده کنند تا بر ارتباطات موبایل اثر سوء نداشته باشند.
 
واعظی همچنین در خصوص قطع ارتباطات پس از سرمای شدید در برخی مناطق کشور گفت: در مازندران و برخی مناطق که برق قطع شده است، در مراکز بزرگ ژنراتور برق داریم، اما در روستاها که عملاً ارتباط مخابراتی کم است یا BTFهایی که با باتری کار می‌کنند، پس از قطع برق تنها برای چند ساعت امکان فعالیت دستگاه وجود دارد.
 
وی گفت: روز گذشته که قطعی برق ادامه‌دار شده است، در برخی از مناطق BTFهایی که از باتری استفاده می‌کردند هم خاموش شده‌اند.
 
واعظی ادامه داد: روز گذشته به وزیر نیرو گفتم که با قطع برق، ارتباطات قطع شده است و وی گفت؛ 33 گروه برای پشتیبانی از مناطق مختلف اعزام کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.