لبه تکنولوژی

February 3, 2014
15:49 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60626

وزیر دفاع: ایران تمام امکانات بومی فضایی را در اختیار دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز کشورما تمام امکانات بومی فضایی را در اختیار دارد و این مسئله در سایه مجاهدت دانشگاهیان انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم رونمایی از دو ماهواره تدبیر و خلیج فارس که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: در دنیایی که نظام سلطه و قدرت‌های بزرگ به صورت سنتی این باور را دارند که اداره دنیا حق آنها است امروز شاهد این هستیم که انوار انقلاب اسلامی در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب همه ملت‌ها را متاثر کرده است.
 
وی با بیان اینکه امروز این انوار هیمنه نظام سلطه را به چالش کشیده است افزود: امروز ملت ما به عنوان یک قدرت در سطح منطقه و جهان ایفای نقش می‌کند و در حوزه سیاسی تنها کشوری است که در عرصه جهانی خارج از سلیقه دیگران اهداف سیاسی خود را ترسیم می کند.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: اگر به دنبال ماندگاری استقلال کشور هستیم باید به دنبال کسب قدرت باشیم و این قدرت به معنای استفاده از تمام ظرفیت های علمی و شکوفا کردن این ظرفیت ها در کشور است .
 
وی یادآورشد: نظام سلطه تلاش می‌کند ملت‌ها را از دستیابی به علم و فناوری بازدارد ولی ملت ایران سایه انقلاب تمام این موانع را از مسیر خود برداشته است.
 
دهقان گفت: کشور ما با بیشترین محدودیت‌ها به دلیل تحریم ها رو برو بود ولی اراده ملی موجب شد تا بیشترین موقعیت را داشته باشیم. 
 
وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها با کمترین امکانات بیشترین دستاورد را فراهم می‌کنند زیرا عزم و اراده در ملت ما وجود داشته و در سایه انقلاب و احیای ملی امروز امواج گسترده‌ای در صحنه‌های تولید و سازندگی داریم که برای ما افتخار است.
 
وی تصریح کرد: وقتی فناوری‌ها به عرصه زندگی مردم وارد می‌شوند تمام جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و زمانی که یک فناوری توسعه می‌یابد باید پیامدهای آن مدیریت شود.
 
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اگر مقاطع رشد و توسعه در دنیا را ردیابی کنیم سطوح بالاتر فناوری پیامدهای بیشتری دارد و فناوری فضایی در سطوح بالا قرار دارد.
 
دهقان اضافه کرد: فناوری‌های فضایی می‌توانند راه حل‌های متفاوتی را در مقابل چالش‌های توسعه امن ارائه کند.
 
وی گفت: کشور ما دوره کوتاهی است که وارد فناوری فضایی شده و در همین حوزه دستاوردهای قابل افتخاری داریم به طوری که در سال 2012 پنج کشور به عنوان کشورهای نوظهورفضایی مطرح شدند که یکی از آنها ایران است که از بیشترین سرعت میان پنج کشور مذکور برخورداراست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.