اپراتورها

تلفن همراه

February 3, 2014
16:06 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60631

رشد 121 درصدی اختلالات در شبکه‌های مخابراتی جهان

نتایج حاصل از مطالعه جدیدی مرکز Actix نشان داد که افزایش درخواست بازار جهانی برای در اختیار گرفتن سرویس‌های اطلاعاتی موبایلی باعث شده است تا شبکه‌های ارتباطی بیش از گذشته با اختلال مواجه شوند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و  ارتباطات (ایستنا)، گفته می‌شود که طی یک سال گذشته میزان قطعی سرویس‌های اطلاعاتی و اختلال در تماس‌های صوتی 121 درصد بیشتر شده است که مهم‌ترین دلیل این اتفاق را می‌توان افزایش درخواست مشترکان تلفن همراه برای استفاده از خدمات اطلاعاتی دانست.
 
به طور میانگین یک درصد تماس‌های صوتی و اطلاعاتی روی شبکه‌های موبایلی مختل می‌شود و این در حالی است که در ساعت‌های شلوغی شبکه در برخی مناطق جغرافیایی اختلالات ارتباطی از 17 درصد هم بیشتر شده است.
 
شبکه‌های موبایلی که فشار زیادی روی آن‌ها وجود دارد، بسته به گوشی‌های موجود در دستان کاربران ارتباط‌های موبایلی را با کیفیت‌های مختلف برقرار می‌سازند و بر این اساس، گوشی‌هایی که کیفیت پایین‌تری دارند در 2.5 درصد از تمام تماس‌های برقرار شده و سرویس‌های اطلاعاتی دریافت شده از دسترس خارج می‌شوند.
 
این طور که گفته می‌شود در زمینه دریافت سرویس‌های اطلاعاتی آیفون بهترین کیفیت را دارد و سری گوشی‌های هوشمند بلک‌بری هم بالاترین سطح کیفیت برای دریافت تماس‌های صوتی را برقرار می‌سازد.
 
بررسی‌ها نشان داد گوشی هوشمند آیفون 3GS کمترین درصد اختلال برای دریافت سرویس‌های اطلاعاتی را دارا بوده است و پس از آن به‌ترتیب گوشی‌های هوشمند آیفون 5 و 4S قرار گرفته‌اند.
 
بهترین گوشی هوشمند برای برقراری تماس‌های صوتی هم Blackberry 9320 بوده است و سری گوشی‌های Galaxy سامسونگ شامل مدل‌های S2، S3، S3 mini و S4 بیش از رقبای خود با اختلال برای دریافت تماس مواجه شده‌اند. در برخی موارد دیده شده است که 2.5 درصد تمام تماس‌های دریافتی در این گوشی‌های کره‌ای مختل شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.