اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 6, 2014
4:28 پنجشنبه، 17ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60668

درآمد هنگفت همراه اول از سرویس‌هایی که خود‌ به خود تمدید می‌شود+ویدئو

در حالی که اپراتور همراه اول هر روز از گسترش شبکه های خود خبر می دهند هنوز افراد زیادی هستند که از این اپراتور ناراضی هستند.
 
به گزارش دانا، عدم رضایت از اپراتور تلفن همراه در کشور سابقه طولانی دارد که هر بار به دلیل عدم رسیدگی و تذکر جدی به این اپراتورها شاهد نارضایتی‌های بیشتری از سوی این اپراتور ها هستیم.
 
طی یک ماه گذشته مشاهده شده است که تعدادی از مردم پس از فعال سازی یک بسته اینترنتی یا خدمات همراه اول و استفاده از آن، این خدمات به طور خودکار تمدید می شود.
برخی از مشترکین که تمایلی برای تمدید این خدمات ندارند گزینه های لغو را فرستاده است؛ اما همچنان بابت این خدمات از آنها هزینه کسر می شود.
 
این درحالی است که مشترکین همراه اول با تماس های مکرر با این اپراتور همچنان در پی پس گرفتن هزینه های خود هستند که این هزینه ها هنوز به آنها پس داده نشده است.
 
لازم به ذکر است تمام ریز مکالمات این مشترکین در طول این یک ماه بارها چک شده است اما هنوز بازرسی های این اپراتور به اتمام نرسیده است.
 
به عنوان مثال فردی یک بسته اینترنتی خریداری کرده و پس از 24 ساعت دوباره هزینه اینترنت از وی کم می شود که اگر این اتفاق برای هزار نفر در روز بیفتد، اپراتور همراه اول در هر روز ده میلیون ریال از مردم کلاهبرداری می کند.
 
این درحالی است که هزینه های هر کدام از خدمات همراه اول متفاوت است و میزان مبالغ حاصل از این موارد نیز متفاوت می شود.
 
نکته جالب توجه در کنار این مشکلات بازرسی های متعدد از مکالمات مشترکین است که به بهانه بازگرداندن هزینه های مشترکین انجام می شود.
 
این درحالی است که در کنار این جریان اخیرا تعدادی از شارژهای فروخته شده توسط این اپراتور نیز اشتباه بوده و مردم پس از پیگیری های مکرر نتوانستند هزینه پرداختی خود را پس بگیرند.
 
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.