اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 6, 2014
4:32 پنجشنبه، 17ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60669

نامه بامزه با امضای مؤسسات فرهنگی به دبیر شورای عالی فضای مجازی: اجازه راه اندازی مجدد سرویس مکالمه تصویری رایتل را ندهید!

rightel1.jpg

گروهی که خود را جمعی از مسئولان مؤسسه‌ها و تشکّل های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی معرفی کرده اند، با ارسال نامه ای به «دبیر شورای عالی فضای مجازی» و «رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور» از وی خواستند اجازه راه اندازی مجدد سرویس مکالمه تصویری رایتل را ندهد!
 
متن کامل این نامه بدین شرح است:
بسمه تعالی
محضر محترم دبیر شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی کشور؛ جناب آقای انتظاری
با سلام و احترام امضاکنندگان این نامه جمعی از مسئولان مؤسسه‌ها و تشکّل های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی می‌باشند که در اوج شبیخون فرهنگی دشمن و با بضاعت اندک و نبود امکانات لازم، به مقابله با فرهنگ دین‌ستیز غرب برخاسته‌اند و از هیچ سازمان و نهادی انتظار تشویق و تقدیر نداشته و ندارند؛ تنها خواسته به حق ایشان از مسئولان و سیاست‌گذاران فرهنگی این است که فعالیت‌ها و تصمیم‌سازی های آن‌ها در جهت تسهیل و هموار ساختن مسیر فعالیت‌های درست فرهنگی و منطبق با ارزش‌های ملی باشد؛ چرا که یک تصمیم ناپخته فرهنگی در عرصه کلان به راحتی می‌تواند نتیجه زحمات مروّجین ارزش‌ها را از بین ببرد.
یکی از تصمیمات غلط، راه‌اندازی تماس تصویری رایتل بود که در صورت عملی شدن، تبعات منفی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و خوشبختانه هشدار دلسوزان، متفکران و مشاوران خانواده و ورود به هنگام آن شورای محترم موجب قطع این امکان جرم‌خیز گردید.
در این میان شورای عالی فضای مجازی وظائف مهمی را بر عهده دارد که یکی از آن‌ها، تهدیدزدایی از فضای مجازی است. این در حالی است که با فیلتر نشدن نرم‌افزارهای جدید ارتباطی مانند «تانگو»، «لاین»، «اووو»، سرویس عکس و تلفن همراه فیسبوک به نام «اینستاگرام»، «هانگوتس»، نرم‌افزار اسرائیلی «وایبر» و… عفت و ایمانِ جوانان ما را هدف گرفته و همچنین زمزمه‌های راه‌اندازی مجدّد ارتباط تصویری رایتل بسیاری از دلسوزان، علماء، خانواده‌ها و مشاوران تربیتی، مؤسسات فرهنگی و تبلیغی را بیش از پیش نگران کرده است. از این رو از شورای عالی فضای مجازی انتظار داریم که با تصمیمات قاطع، این نگرانی‌ها را رفع کند.
تردیدی نداریم که ان‌شاءالله آن شورای محترم، منافع شرکت‌ها و برخی اپراتورها را بر مصالح نظام و حفاظت از حقوق شهروندی مردم، ترجیح نخواهد داد.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
جمعی از مؤسسات و تشکّل های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.