باندپهن

باندپهن ثابت

February 7, 2014
12:02 جمعه، 18ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60675

درخواست اپراتور چهارم برای فرجه‌ بیشتر از وزارت ارتباطات

رییس هیات مدیره اپراتور چهارم ارتباطی (شرکت ایرانیان نت) از نیاز این شرکت به فرجه‌های زمانی بیشتر از سوی وزارت ارتباطات خبر داد.
 
علی حکیم جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره آ‌خرین وضعیت پروژه فیبر نوری در کشور پرداخت و گفت: پروژه FTTX یا همان اپراتور فیبر نوری پروژه‌ خاصی است که به دلیل وابستگی‌اش به زیر ساخت‌ها نیاز به حمایت‌های مختلف دارد.
 
او گفت: شاید به دلیل نیاز این پروژه به حمایت است که در حال حاضر 20 درصد سهام این طرح در دست بخش دولتی قرار دارد.
 
اما وی در پاسخ به انتقاداتی که درباره کند پیش رفتن این پروژه مطرح شده بود، اظهار کرد: اجرای این پروژه نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد که به همین دلیل ترجیح داده شده است پیش از آغاز امور اجرایی امور مطالعاتی لازم بر روی این پروژه صورت گیرد تا با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شود.
 
حکیم جوادی با اشاره به همکاری یک شرکت خارجی با پروژه ایرانیان نت ادامه داد: بدون انجام امور مطالعاتی نمی‌توان گام‌های اجرایی برداشت و با توجه به سرمایه‌گذاری بسیای که این پروژه نیاز دارد لازم بود ظرفیت‌های داخلی وخارجی را شناسایی کنیم و بر اساس طرح‌های اقتصادی پیش رویم.
 
وی در ارتباط با انتقادات اخیر وزیر ارتباطات از اپراتور چهارم نیز اظهار کرد: تصور می‌کنم نگرانی‌های وزیر ارتباطات در آینده نزدیک و با حمایت‌هایی که امید می‌رود از اپراتور چهارم صورت بگیرد این مشکلات برطرف شود.
 
وی در عین حال تصریح کرد: ما هر نوع اخطار وزارتخانه را به نوعی پیشران خود می‌دانیم و اکنون بر این باور هستیم که انتقادات مطرح شده گویای توجه ویژه وزیر ارتباطات به اپراتور چهارم است که این مساله برای ما اهمیت بسزایی دارد حال نیز امیدواریم با گزارش‌هایی که ما ارائه خواهیم کرد و کمک‌هایی که صورت می‌گیرد روند کار سرعت بیشتری بگیرد.
 
رییس هیات مدیره ایرانیان نت همچنین عنوان کرد: بر اساس پروانه اپراتور چهارم ما باید تا پایان سال آینده اولین سرویس‌های خود را ارائه کنیم اما گویی هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم و با توجه به سختی کار در این پروژه فکر می‌کنیم باید کمی از سوی سازمان تنظیم مقررات به ما کمک شود و فرجه بیشتری به ما داده شود.
 
وی در عین حال تصریح کرد: طبق پروانه ما باید تا پایان سال 93 یک میلیون مشترک داشته باشیم.
 
معاون وزیر ارتباطات در دولت دهم همچنین اظهار کرد: با توجه به جنس اپراتور چهارم شرایط ما به گونه‌ای است که در صورت رسیدن به مرحله اجرا می‌توانیم به سرعت این تعداد مشترک را جذب کنیم.
 
وی در عین حال یادآور شد: در تمام دنیا با توجه به ماهیت خاص شبکه فیبر نوری و متفاوت بودن آن با سایر شبکه‌ها ممکن است انجام این پروژه با کندی‌هایی مواجه شود اما با توجه به طراحی‌های صورت گرفته قرار بر آن است که ما در مرحله اول به سراغ مشترکان پر مصرف و سازماهای دولتی برویم و درمراحل بعدی به دنبال مشترکان شرکت‌ها، اپراتورها و مشترکان خانگی باشیم. در صورتی که حمایت‌های لازم از این پروژه به عمل آید رسیدن به این تعداد مشترک امری قابل انجام است.
 
حکیم جوادی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که موجب تسریع این پروژه می‌شود استفاده اپراتور چهارم از تجهیزات و زیرساخت‌های بخش‌های مختلف از جمله شهرداری، وزارت نیرو و مخابرات است که در این زمینه مذاکرات مختلفی صورت گرفته است.
 
وی در پایان درباره حضور تیم پرسپولیس در پروژه اپراتور چهارم و اخباری که پیش از این در این زمینه منتشر شده بود، اظهار کرد: ما روزانه با ده‌ها مجموعه مواجهیم که برای مشارکت در این طرح ابراز علاقه‌ می‌کنند. در مقطعی از زمان هم تیم پرسپولیس در این زمینه مراجعه کرد اما ما بیشتر به دنبال مجموعه‌هایی هستیم که از نظر کاری نوعی نزدیکی به کار ما داشته باشند.
 
به گزارش ایسنا، اپراتورچهارم – کنسرسیوم ایرانیان‌نت که به اپراتور چهارم معروف است – با هدف ایجاد، توسعه و مدیریت شبکه ملی، دسترسی فیبر نوری و ارائه سرویس‌های ارزش افزوده بر روی آن تأسیس و شروع به فعالیت کرده است. کنسرسیوم ایرانیان نت با اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایجاد شبکه ملی اطلاعات و دسترسی فیبر نوری در ایران را از آبان ماه سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است.
 
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.