اپراتورها

تلفن همراه

February 8, 2014
13:24 شنبه، 19ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60704

ایجاد شبکه یکپارچه تلفنی در حوزه‌های علمیه خواهران/ راه اندازی فکس مجازی

شبکه یکپارچه تلفنی (VOIP) در حوزه های علمیه خواهران با قابلیت امکان ارتباط تلفن داخلی مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه تحت پوشش و راه‌اندازی تلفن‌های داخلی مستقل در مدارس علمیه، راه‌اندازی فکس مجازی و استفاده از خطوط شهری در سطح شبکه راه اندازی شد.
 
به گزارش مهر، دکتر علی طائی‌زاده – مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران در نشست همفکری مدیران ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه به سمت استفاده از فناوری اطلاعات در سیستم‌های تصمیم‌ساز و مدیریت دانش پیش می‌رود اظهار داشت: مراحل رشد سیستم‌های اطلاعاتی شامل ایجاد سیستم‌های اطلاع‌رسانی و عملیاتی، سیستم‌های تعاملی، سیستم‌های یکپارچه و سیستم‌های تصمیم‌ساز و مدیریت دانش می‌شود که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون سه مرحله از این مراحل را پشت سر گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه در مرحله ایجاد سیستم‌های اطلاع‌رسانی و عملیاتی سامانه‌های پایگاه اینترنتی، مالی، آموزش، پذیرش، مکاتبات و پایان‌نامه راه‌اندازی شد ادامه داد: در مرحله ایجاد سیستم‌های تعاملی،سامانه‌های وبلاگ، آموزش مجازی، پرتال طلبه، فراخوان‌های پژوهشی و هلپ‌دسک راه‌اندازی شد و در مرحله ایجاد سیستم‌های یکپارچه و شبکه‌ای، پرتال وصال و پرتال کوثر فعال شد.
 
سامانه های ایجاد شده در حوزه های علمیه خواهران
 
مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سامانه‌های ایجادشده به منظور استفاده در معاونت آموزش این حوزه‌های علمیه گفت: این سامانه‌ها شامل سامانه آموزش با کاربرد مکانیزه کردن تمام فرآیندهای امور آموزشی طلاب در مرکز، مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه، سامانه پذیرش با کاربرد مکانیزه کردن کلیه فرآیندهای مربوط به پذیرش داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران در سطوح دو، سه و چهار، سامانه آموزش مجازی با کارایی مکانیزه کردن تمام فرآیندهای ارائه دروس حوزه به طلاب به صورت مجازی، کلاس آنلاین و آفلاین دروس، سامانه اساتید با کارایی مکانیزه کردن فرآیندهای مربوط به جذب، گزینش و ارتقای اساتید حوزه و سامانه المپیاد علمی با کارآیی مکانیزه کردن فرآیندهای مربوط به برگزاری المپیادهای علمی طلاب خواهر می‌شود.
 
وی سامانه‌های ایجادشده در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران را شامل سامانه فراخوان‌های پژوهشی با هدف مکانیزه کردن تمام فرآیندهای مربوط به برگزاری فراخوان‌های پژوهشی حوزه از ثبت نام تا داوری، سامانه پایان‌نامه با هدف مکانیزه کردن تمام فرآیندهای امور پایان‌نامه از انتخاب موضوع تا دفاع و سامانه کتابداری و اطلاع‌رسانی تحت وب که جستجوگر اطلاعات کتابشناختی کتابخانه‌های مدارس علمیه است،‌ برشمرد.
 
طائی‌زاده گفت: در معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سامانه دانش‌آموختگان با هدف مکانیزه کردن فرآیندهای مربوط به شناسایی دانش‌آموختگان و فعالان حوزه‌های فرهنگی و سامانه حج با هدف مکانیزه کردن تمام فرآیندهای مربوط به ثبت نام طلاب به منظور اعزام به عمره تا کاروان‌بندی و معرفی به بانک راه‌اندازی شده است.
 
وی افزود: در معاونت اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران سامانه حسابداری با هدف ثبت و گزارش‌گیری مکانیزه تمامی عملیات حسابداری مرکز، سامانه بودجه با هدف ثبت و گزارش‌گیری بودجه، سامانه مالی مدارس با هدف انجام امور مالی(حسابداری و بودجه) مدارس علمیه به صورت مستقل در مدارس و قابل تجمیع در مرکز، سامانه کارکرد با هدف برخی انجام فرایندهای منابع انسانی نظیر حضور و غیاب پرسنل مرکز ایجاد شده است.
 
طائی‌زاده سامانه‌های ایجادشده در دفتر ساماندهی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران را شامل سامانه سما دریافت‌کننده اطلاعات از ستاد و مدارس علمیه به صورت مستقیم و ارائه‌کننده گزارش‌های آماری و اطلاعاتی و سامانه ارزیابی مدارس با هدف مکانیزه کردن تمام فرآیندهای مربوط به ارزیابی مدارس برشمرد.
 
وی افزود: در دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران نیز پرتال اطلاع رسانی، سامانه وبلاگ، پرتال وصال که تجمیع‌کننده داده‌ها و خدمات سامانه‌های اطلاعاتی مرکز است، پرتال کوثرنت که تجمیع‌کننده خدمات سامانه‌های اطلاعاتی مرکز برای استفاده طلاب خواهر است، سامانه هلپ دسک که سامانه پشتیبانی‌کننده از کاربران شبکه و سامانه‌های اطلاعاتی مرکز است و شیدای امین که مربوط به ماخذشناسی زندگانی حضرت خدیجه(س) است، راه‌اندازی شده است.
 
تاثیر راه اندازی سامانه های ارتباطی فناوری در حوزه های علمیه
 
وی با بررسی تاثیرات برخی فرآیندهای موجود در سامانه‌ها، گفت: سامانه آموزش در فرآیند انتخاب واحد تاکنون با 72هزار نفر ساعت صرفه‌جویی یعنی 84 درصد کاهش نسبت به فرآیند دستی، زمینه انتخاب انتخاب واحد 863هزار طلبه – ترم را فراهم کرده است.
 
طائی‌زاده با اشاره به تاثیر سامانه آموزش در فرآیند آزمون ورودی اظهار داشت: در این فرآیند سالانه از 17 میلیون تومان هزینه پست و 103 میلیون تومان هزینه تکثیر و 250 هزار نفرساعت کار صرفه‌جویی می‌شود و در عوض از ابتدا تاکنون 50 میلیون تومان برای خرید،‌ ارتقا و پشتیبانی سامانه و 2هزار و 500 نفر – ساعت کار صرف شده است.
 
وی با بیان اینکه در سامانه فراخوان‌های پژوهشی از سال 90 تاکنون 10 هزار اثر ثبت شده است، گفت: راه‌اندازی این سامانه منجر به این شده است که 65 میلیون تومان در هزینه چاپ،‌ 45 میلیون تومان در هزینه پست و هزار نفر – ساعت در مدارس علمیه به منظور ساماندهی اوراق صرفه‌جویی شود و در عوض 20 میلیون تومان هزینه برای خرید و پشتیبانی نرم‌افزار مربوطه صرف شود.
 
مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در سامانه مکاتبات نیز با توجه به اینکه تاکنون 560 هزار نامه ثبت شده است، 56 میلیون تومان هزینه پرینت و 260 میلیون تومان هزینه پست صرفه‌جویی شده است و در عوض 60 میلیون هزینه خرید و پشتیبانی نرم‌افزار شده است.
 
راه اندازی شبکه یکپارچه تلفنی در حوزه خواهران
 
طائی‌زاده با بیان اینکه آمار کل کاربران سامانه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از سال 88 تاکنون از حدود هزار نفر به بیش از 14 هزار نفر رسیده  با اشاره به اختصاص وبلاگ به طلاب خواهر و مدارس علمیه تصریح کرد: تعداد این وبلاگ‌ها از کمتر از 100 مورد در سال 88 به نزدیک 2 هزار مورد رسیده است.
 
وی از راه‌اندازی شبکه یکپارچه تلفنی (VOIP) در حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد و گفت: این شبکه امکان ارتباط تلفن داخلی مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه تحت پوشش، ارتباط مدارس علمیه با یکدیگر و با مدیریت‌‌های استانی، راه‌اندازی تلفن‌های داخلی مستقل در مدارس علمیه، راه‌اندازی فکس مجازی و استفاده از خطوط شهری در سطح شبکه را فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.