رگولاتوری

مخابرات فضایی

February 10, 2014
13:31 دوشنبه، 21ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60726

توضیح معاون وزیر ICT درباره وصل مجدد شبکه‌های ماهواره‌ای قطع شده ایران

معاون وزیر ارتباطات درباره وصل شدن مجدد شبکه‌های ماهواره‌ای قطع شده توضیحاتی ارایه کرد.
 
 
علی اصغر عمیدیان در پاسخ به سوالی که درباره قطع شدن برخی شبکه‌های ماهواره‌ای مطرح شده بود اظهار کرد:‌ در این زمینه با کشورهای مختلف دنیا صحبت‌ها و مذاکراتی بوده است.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ادامه داد: براساس ادعای قبلی کشورهای مختلف این گونه عنوان می‌شد که ایران با ارسال پارازیت موجب اختلال در برنامه‌های این کشورها می‌شود اما پس از بررسی‌های صورت گرفته و توضیحاتی که ما ارائه کردیم خود این کشورها پس از بررسی‌هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که چنین اتفاقی نمی افتد.
 
وی گفت: ایران این را نشان داد که پارازیتی به سوی شبکه‌ این کشورها ارسال نمی‌کند و پس از آن که قرار شد دوره‌ای 60 روزه صرف آزمایش‌های لازم در این زمینه شود آنها اعلام کردند که ایران این نکته را پذیرفته است که پیش از این پارازیتهایی را ارسال می‌کرده است اما این گونه نیست و آنچه در این زمینه اعلام شده براساس بررسی‌های خود این کشورها بوده و بحث پذیرفتن ایران مطرح نبوده است.
 
وزیر ارتباطات نیز در این زمینه اظهار کرد گویا از شب گذشته 24 شبکه‌ای که قطع شده بودند مجدد وصل شده‌اند و در این میان مهم آن است که این شبکه‌ها وصل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.