رگولاتوری

February 10, 2014
14:32 دوشنبه، 21ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60750

وزیر بهداشت: پارازیت‌ها زیان‌آور نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: به طور کلی با بررسی‌هایی که انجام شده، می‌توان گفت که هیچ جای نگرانی از بابت تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم نیست و عمدتا سطح آنها در حد استانداردهای بین‌المللی است.
 
سید حسن ‌هاشمی درباره تشکیل کمیته بررسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت‌ مردم، افزود: گزارش نهایی این کمیته به زودی آماده و تقدیم رییس‌جمهور خواهد شد.
 
وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات از اعضای این کمیته بودند و در رابطه با اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی تاثیر پارازیت‌ها نیز باید از خانم ابتکار سؤال کرد اما تا جایی که به سلامت مردم مربوط شده، در حوزه وزارت بهداشت است.
 
وزیر بهداشت گفت: همه جای دنیا پارازیت است. موبایل، ماهواره، سیم‌های برق و صداها پارازیت‌ دارند که می‌توان گفت به طور کلی بخشی از تکنولوژی می‌تواند مضر باشد و باید تاثیر پارازیت‌ها را نیز به عنوان بخشی از تکنولوژی بررسی کرد.
 
وی ادامه داد: وظیفه ماست که اگر میزان پارازیت‌ها خارج از استانداردها باشد هشدار دهیم که به همین منظور اقدامات لازم انجام شد.
 
هاشمی ادامه داد: از ابتدای این دولت، بررسی تاثیر پارازیت‌ها یکی از مطالبات رییس‌جمهور بود اما چون ابزار لازم آن در اختیار وزارت بهداشت نبود، کمیته‌ای با حضور سایر ارگان‌های مربوطه تشکیل دادیم و هم سازمان انرژی اتمی باید با امکاناتی که در دست دارد، تاثیر پارازیت‌ها را ارزیابی کند و هم وزارت ارشاد باید مستقل از سنجه‌هایی که توسط دستگاه‌های نظارتی اجرا می‌شود، این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.