امنیت

فناوری اطلاعات

February 11, 2014
5:16 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60754

تظاهرات آنلاین در اعتراض به برنامه جاسوسی آمریکا

روز سه شنبه قرار است هزاران‌ نفر در اعتراض به برنامه جاسوسی آمریکا تظاهرات بزرگی برگزار کنند،‌ البته نه در برابر دروازه‌های کاخ سفید یا ساختمان‌های بزرگ دولتی.
 
براساس گزارش فاکس‌نیوز،‌ این تظاهرات برخلاف دیگر اعتراض‌ها در خیابان‌های جهان حقیقی برگزار نخواهد شد، بلکه در جهانی نسبتا بزرگ و مجازی به نام شبکه تارگستر جهانی وب برگزار می‌شود.
 
به این‌شکل بیش از چهار هزار و 500 وب‌سایت قصد دارند بنرها و پیام‌هایی را به نمایش بگذارند تا بازدید‌کنندگان را تشویق کنند تا با نمایندگان مجلس آمریکا تماس گرفته و حمایت خود را از قانون آزادی آمریکا اعلام کنند.
 
تظاهرات آنلاین
 
سازمان The Day We Fight Back یا "روزی که مقابله به مثل می‌کنیم" از اعضا و حامیانی مانند موزیلا، ردیت، Fight for the Future, Free Press و ThoughtWorks برخوردار است. این حامیان قصد دارند با تشویق افراد، شرکت‌ها و گروه‌ها از آنها دعوت کنند تا ارسال پیام #StoptheNSA روی شبکه‌های اجتماعی در این تظاهرات شرکت کنند.
 
دوسال گذشته گروهی از وب‌سایت‌ها از چنین ائتلافی برای اعتراض علیه قانون توقف راهزنی آنلاین یا SOPA استفاده کردند. تاریخ تظاهرات آنلاین جدید نیز همزمان با سالگرد ابطال قانون SOPA تعیین شده‌است. در آن زمان وب‌سایت‌هایی مانند گوگل و ویکی‌پدیا در ژانویه 2012 برای یک روز غیرفعال شدند و این شیوه اعتراضی توجه بسیاری را به خود جلب کرد و منجر به توقف اجرای آن شد.
 
این‌بار اما موضوع حساس‌تر از قانون SOPA است و بهانه‌ای به تاثیرگذاری امنیت ملی مطرح است، و هنوز مشخص نیست ابعاد این اعتراض آنلاین تاچه‌حد برروی افکار عمومی تاثیرگذار بوده و آنها را به مشارکت فراخواند.
 
نتایج نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده نشان می‌دهند جمعیت مخالفان برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا،‌NSA، امروز نسبت به آنچه در اوایل افشاگری اسنودن تخمین زده شده‌بود، بسیار بیشتر شده‌است. نظرسنجی ماه گذشته موسسه Pew نشان داد 53 درصد از آمریکایی‌ها مخالف این برنامه هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.