تلفن همراه

گوشی

February 11, 2014
5:25 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60760

بهترین گوشی‏های هوشمند کنگره جهانی موبایل

در پایان ماه‌جاری میلادی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‏همراه بهترین محصولات خود را در MWC 2014 در بارسلونای اسپانیا به نمایش می‏گذارند.

 اگر چه طی یک ماه سپری شده از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی مدل‏های جدید گوشی‏های هوشمند روانه بازار جهانی شدند، اما بهترین گوشی‏های سال را می‏توان پایان ماه جاری میلادی در «کنگره جهانی تلفن همراه» مشاهده کرد. به گزارش «ایتنا» «کنگره جهانی تلفن همراه» که با نامMWC 2014 شناخته می‏شود، پایان ماه فوریه هزاران علاقه‏مند به نسل جدید، دستگاه‏های موبایلی را به بارسلونای اسپانیا می‏کشاند تا در جریان آخرین تحولات این عرصه قرار بگیرند. اگرچه برخی شرکت‌ها هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده‏اند که چه محصولاتی را در آینده نزدیک وارد بازار می‏کنند، اما لیست پنج گوشی هوشمند برتری که قرار است طی MWC 2014 در معرض دید عموم قرار گیرد، به قرار زیر منتشر شده است:
۱- Lumia 1520V mini نوکیا

این محصول مدل کوچک شده گوشی Lumia 1520 محسوب می‏شود و بر این اساس می‏توان نتیجه گرفت که نوکیا هم سیاست شرکت‌های سامسونگ و سونی را در پیش گرفته است، تا مدل کوچک‏شده گوشی‏های خود را هم عرضه کند.  روی این گوشی هوشمند نسخه 1/8 سیستم‏عامل ویندوزفون نصب شده و شرکت نوکیا برای آن نمایشگر لمسی 45/4 اینچی را در نظر گرفته است. این گوشی هوشمند تصاویر را با کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل پخش می‏کند و همچنین، شامل باتری 2370 mAh و دوربین دیجیتالی ۱۴ مگاپیکسلی است.

 
 
۲- Galaxy S5 سامسونگ

این محصول پس از ورود می‏تواند عنوان بهترین گوشی هوشمند جهان را از آن خود کند. برای این گوشی هوشمند پیشرفته نمایشگر لمسی ۵ اینچی با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در نظر گرفته شده است. این محصول نخستین گوشی جهان محسوب می‏شود که رم ۴ گیگابایتی دارد و شرکت سامسونگ آن را همراه با دوربین دیجیتالی ۱۶ مگاپیکسلی و قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت ۴ هزار پیکسل عرضه می‏کند.
 
۳- HTC One 2 (معروف به HTC M8)
احتمال زیادی وجود دارد که از این گوشی هوشمند در کنگره جهانی تلفن همراه رونمایی شود. این محصول که برخی رسانه‏ها از آن با نام M8 یاد می‏کنند، بهترین گوشی هوشمند ساخته شده در شرکت HTC محسوب می‏شود که همراه با نمایشگر لمسی ۵ اینچی با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به دست کاربران می‏رسد که البته پیش‏تر گفته شده بود، کیفیت نمایشگر آن ۲ هزار پیکسلی است.

 
 این گوشی هوشمند پردازنده مرکزی چهار هسته‏ای از نوع Snapdragon 805 و رم ۳ گیگابایتی را در خود جا داده است و از دیگر امکانات آن می‏توان به سیستم‏عامل آندروید 4/4 KitKat و حسگر دوگانه هوشمند برای تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.
 
 
۴- Normandy نوکیا

طی چند ماه گذشته شایعات فراوان در مورد این محصول منتشر شده است و منابع آگاه می‏گویند که این دستگاه نخستین گوشی هوشمند تولید شده در شرکت نوکیا محسوب می‏شود که به سیستم‏عامل آندروید مجهز شده و قرار است، همراه با نسخه KitKat آندروید به دست کاربران برسد. این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی چهار اینچی دارد که تصاویر در آن با کیفیت ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل به نمایش درمی‏آیند. این محصول حافظه داخلی چهار گیگابایتی دارد که البته کاربران می‏توانند از طریق کارت حافظه microSD آن را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهند. احتمال می‏رود برای نخستین گوشی آندرویدی نوکیا دوربین دیجیتالی ۵ مگاپیکسلی همراه با فلش LED و قابلیت تصویربرداری ۷۲۰ پیکسلی در نظر گرفته شود.
 
۵- BlackBerry Jakarta
شرکت بلک‏بری که محبوبیت خود را در بازار جهانی از دست داده است، با گوشی هوشمند Jakarta خود را برای بزرگ‌ترین گردهمایی موبایلی جهان آماده می‏کند. کارشناسان می‏گویند، این محصول همان گوشی محسوب می‏شود که سال ۲۰۱۴ بلک‏بری را نجات می‏دهد و می‏تواند، توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند. این گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‏عامل BB10 عرضه می‏شود و برای آن قابلیت پشتیبانی از خدمات 3G در نظر گرفته شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.