اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 11, 2014
5:30 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60762

مردان ایرانی در اینستاگرام چه می‌کنند؟

شهرام رستمی shahrammrl@ | روزنامه شهروند : اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو است که در بین کاربران ایرانی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و روزبه‌روز  بر تعداد کاربران ایرانی آن افزوده می‌شود. چند هفته پیش بود که خبر فیلتر و رفع فیلترشدن یک روزه این اپلیکیشن اجتماعی نام آن را سر زبان‌ها انداخت اما گویا اختلال‌ها هنوز ادامه دارد. حالا سرویس نیتروگرام اینفوگرافی از وضع کاربران ایرانی این اپلیکیشن اجتماعی تهیه کرده و خبر از‌ درصد بالای کاربران مرد ایرانی فعال در این اپلیکیشن اجتماعی را داده‌است.  براساس اینفوگرافی که در وبلاگ سرویس نیتروگرام منتشر شده، ۸۲درصد از کاربران ایرانی اینستاگرام را مردان تشکیل می‌دهند.  بررسی و اطلاع از این‌که این ۸۲درصد چه فعالیت‌هایی در اینستاگرام انجام می‌دهند، می‌تواند جالب باشد. 
مردان ایرانی اینستاگرام، با توجه به این‌که زمان زیادی را در بیرون از منزل سپری می‌کنند، غالبا تصاویری از سطح شهر و رویدادهای آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. تصاویری که شامل ساختمان‌ها و برج‌های سطح شهر، آسمان کمی تا قسمتی آبی و اتفاقات و سوژه‌های جالب سطح شهر می‌شود. البته آن دسته از کاربران که فرصت خروج از شهر را پیدا می‌کنند، تصاویری از طبیعت زیبا و چشم‌نواز و مناظر دیدنی را در اینستاگرام پست می‌کنند. نکته جالب توجه این است که‌درصد بالایی از تصاویر ارسالی مردان ایرانی، همراه با اطلاعات جغرافیایی و موقعیت مکانی تصویر گرفته‌شده بوده و در این زمینه مردان بیشتر از زنان ایرانی تمایل به انتشار موقعیت مکانی تصاویر دارند. 
گپ‌و‌گعده‌های گروهی و دورهمی‌های دوستانه یکی دیگر از موضوعات جذاب برای مردان ایرانی است. اشتراک‌گذاری تصاویر دورهمی‌ها و صحبت از خاطرات و شوخی با یکدیگر در بخش نظرات این تصاویر، ازجمله فعالیت‌های مردان ایرانی در اینستاگرام است. با تمام این تفاسیر کاربران مرد ایرانی علاقه چندانی به پیگیری فعالیت‌های هنرمندان و اشخاص شناخته شده و برندهای معروف فعال در اینستاگرام نداشته و ترجیح می‌دهند در جمع دوستان خود فعالیت کنند.  از طرفی مردان ایرانی نیز مانند سایر کاربران اینستاگرام، فرصت ارسال تصویر از غذاها و خوراکی‌های مصرفی روزانه و همچنین ارسال«تصویر از خود» را از دست نداده و هر ازگاهی با ارسال یک تصویر از چهره دل‌انگیز خود، زمینه بحث و شوخی را در جمع دوستان و در قسمت نظرات فراهم می‌آورند.  نوع و نحوه فعالیت کاربران ایرانی در اپلیکیشن اجتماعی اینستاگرام این حقیقت را به اثبات رساند که اگر به کاربران فرصت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و آشنایی با مزایای آن داده شود، خود کاربران روش درست و صحیح فعالیت در این شبکه‌ها را یافته و انتخاب می‌کنند. از همین رو، به جرأت می‌توان گفت، اپلیکیشن اجتماعی اینستاگرام، تنها شبکه ‌اجتماعی مجاز فعال در ایران است که کاربران آن(مرد و زن) کاملا به بلوغ فکری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی رسیده و از مزایای فراوان این شبکه بهره می‌برند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.