سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 11, 2014
5:43 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60768

برنامه دولت بریتانیا برای پرورش نسل آینده کارآفرینان IT در مدارس

دولت بریتانیا قصد دارد با تامین اعتبارات و بودجه‌های لازم از رشد مهارت‌های آی تی در مدارس این کشور حمایت کند. 
 
به گزارش وب ‏سایت cbronline، خزانه و وزات آموزش بریتانیا یک بودجه ۵۰۰ هزار پوندی را برای تربیت معلمان نرم‏ افزار نویسی اختصاص داده است تا از این طریق بتواند از نسل بعدی کارآفرینان آی تی در مدارس حمایت کنند. قرار است این بودجه هم صرف تربیت معلمان دارای مهارت‌های برنامه‏ نویسی شود و هم از آن برای تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس استفاده شود. همچنین قرار است از سپتامبر امسال در مدارس این کشور دوره آموزشی جدیدی در زمینه پردازش رایانه ‏ای برگزار شود. این دوره‏‌ها توسط انجمن سلطنتی مهندسان و با همکاری شرکت‌هایی مثل گوگل و مایکروسافت برگزار شود. 
 
میشل گو، وزیر آموزش بریتانیا درباره این دوره‏ گفته است: این دوره جدید مهارت‌هایی به دانش ‏آموزان خواهد داد که برای موفقیت در قرن بیست و یکم به آن‌ احتیاج خواهند داشت.
 
در برنامه درسی جدیدی که قرار است در این دوره‏‌ها تدریس شود، برنامه‌های مطالعاتی مربوط به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) قدیمی با محتواهای به ‏روزشده‌تری مثل برنامه ‏نویسی و درک عملکرد رایانه‏‌ها جایگزین شده است. 
 
دولت برای اجرای این طرح همچنین ۲ میلیون پوند به انجمن رایانه بریتانیا (BCS) خواهد پرداخت تا شبکه ‏ای متشکل از ۴۰۰ استاد برای تربیت معلمان شاغل در مدارس ایجاد کند و منابع مورد نیاز کلاس‌های درس را نیز فراهم کند. دولت همچنین قصد دارد ۱. ۱ میلیون پوند نیز برای تربیت معلمان ابتدایی تخصیص دهد که با استفاده از منابع آنلاین به تدریس در کلاس‌های درس و کارگاه‌های آموزشی مدارس می‌‏پردازند. یکی دیگر از تمهیداتی که برای این طرح اتخاذ شده است این است که معلمان دارای تخصص علوم رایانه یک بورس تحصیلی ۲۵ هزار دلاری دریافت می‌‏کنند. این بورس به کمک شرکت گوگل، مایکروسافت، آی بی‌ ام و فیس بوک پرداخت می‌‏شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.