تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 11, 2014
6:40 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60784

پست پیشخوان دولت الکترونیک می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازنگری در ساختار سازمانی شرکت پست خبر داد و گفت: با سازماندهی و برنامه ریزی منسجم، شرکت پست به عنوان پیشخوان دولت الکترونیک، جایگاه واقعی خود را به دست می آورد.
 
محمود واعظی در تشریح نتایج جلسه ای که با مسئولان ارشد شرکت پست داشت از بازنگری در ساختار سازمانی این شرکت خبر داد و گفت: مقرر شد شرکت پست، ساختار جدید خود را براساس نیازمندیهای روزمره مردم در زمینه های مختلف و با رویکرد مبتنی بر مشتری مداری که بیانگر وظایف و جایگاه واقعی شبکه پستی کشور در جامعه است طراحی کند.
 
وی افزود: همچنین این شرکت باید با شناخت نیازها و انتظارات رو به افزایش مردم، نسبت به طراحی سرویس های نوین اقدام کند که این امر باید با مطالعه مطالبات مردم و با توجه ویژه به بحث آموزش کارکنان و ارتقای سطح کیفی خدمات پستی و با هدف ایجاد رضایتمندی حداکثری مردم صورت پذیرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در همین راستا سامانه مدیریت پاسخگویی به شکایات و درخواست ها طراحی و راه اندازی شده که مردم پس از اعلام شکایت و یا هرگونه درخواست، پاسخ خود را در حداقل زمان دریافت می کنند که به زودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
 
واعظی با اشاره به رشد و توسعه روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در سطح جهان گفت: در این زمینه نقش پست بسیار برجسته تر از گذشته می شود؛ برای مثال در سرویس خرید از طریق بازار الکترونیک شرکت پست، مردم با مراجعه به سایت فروشگاه مجازی این شرکت می توانند کالای مورد نیاز خود را سفارش و در نشانی خود را تحویل گیرند. از این قبیل خدمات که تلفیق استفاده از اینترنت برای خدمات پستی و برای صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست است، بسیار زیاد می توان طراحی و به مردم ارائه کرد.
 
به گفته وی شرکت پست باید با سازماندهی و برنامه ریزی منسجم، جایگاه واقعی خود به عنوان پیشخوان دولت الکترونیک را به دست آورده و با تحقق آن، ضمن ایجاد رفاه و تسهیلات برای مردم، باعث مراجعه بیش از پیش مردم به شرکت پست شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.