امنیت

February 11, 2014
9:51 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60800

تماشاچیان المپیک زمستانی زیر ذره‌بین دولت روسیه و هکرها

در حالی که مقامات روسیه می‌کوشند "مسابقات المپیک زمستانی 2014" را با امنیت کامل برگزار کنند، جنایتکاران و جاسوسان اینترنتی سعی دارند به روش دیگر در این زمینه ناامنی به‌وجود آورند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قانون اساسی روسیه به آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی این کشور امکان می‌دهد به صورت الکترونیکی در مورد هر شخصی که در خاک روسیه به‌سر می‌برد تجسس الکترونیکی انجام دهند. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی هزاران بازدیدکننده خارجی که برای مسابقات المپیک زمستانی Sochi به روسیه آمده‌اند زیر نظر گرفته می‌شود.
 
اما در خارج از مرزهای این قانون، گروه‌های مجرم روسی در زمینه هک کردن گوشی‌های هوشمند و دستیابی به اطلاعات پست الکترونیکی شهرت فراوان دارند.
 
یکی از مسؤولان امنیتی مسابقات المپیک Sochi گفت: «این شرایط شبیه به مسابقات المپیک پکن دنبال می‌شود که طی آن سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و اشخاص معمولی می‌توانند به عنوان یک تهدید اصلی محسوب شوند. بر این اساس استراق سمع از تماس‌های تلفنی و زیر نظر گرفتن پیامک‌ها و ایمیل‌های ارسالی ضروری به‌نظر می‌رسد».
 
به اعتقاد او، تمام بازدیدکنندگان از این مسابقات برای سازمان‌های جاسوسی و گروه‌های هکری سوژه مناسب محسوب می‌شوند و دولت در یک بخش و هکرها در بخش دیگر این افراد را زیرنظر می‌گیرند.
آژانس جاسوسی "ولادیمیر پوتین"(Vladimir Putin) رئیس‌جمهور روسیه که با نام "سرویس امنیت فدرال"(FSB) شناخته می‌شود، تمامی فعالیت‌های الکترونیکی را در این مدت زیر نظر می‌گیرد تا جلوی بروز هرگونه حمله تروریستی گرفته شود. لازم به ذکر است که کارمندان اطلاعاتی روسیه در سراسر جهان شهرت بسیاری دارند و در کار خود بسیار موفق عمل می‌کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.