سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 14, 2014
12:10 جمعه، 25ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60827

عرضه نخستین رایانه رومیزی HP مبتنی بر سیستم عامل گوگل

شرکت ایسوس هفته گذشته نخستین مدل از سری محصولات Chromebox با قابلیت اجرای سیستم‌عامل رایانه‌ای گوگل مبتنی بر فضای مجازی را عرضه کرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این دستگاه کوچک که به پردازنده Hasswell SoC اینتل، سیستم Ethernet و گیرنده دو بانده Wi-FI مجهز شده بود، با قیمت 179 دلار وارد بازار شد.
 
اما شرکت HP اعلام کرد که بهار امسال مدل جدید رایانه شخصی Chromebox را با امکانات و قابلیت‌های پیشرفته روانه بازار می‌کند.
 
این دستگاه که می‌تواند تمامی ابزارها و نرم‌افزارهای مبتنی بر وب را اجرا کند، محصول مشترک HP و گوگل محسوب می‌شود و فناوری جدید ارایه شده توسط گوگل مخصوص کنفرانس‌های ویدیویی را نیز در خود جا داده است.
 
سیستم Chromebox شرکت HP به ورودی HDMI، ورودی صفحه‌نمایش با قابلیت پشتیبانی همزمان از دو نمایشگر، گیرنده Wi-Fi، فناوری ارتباطی بلوتوث و ورودی‌های USB 3.0 به دست کاربران می‌رسد.
 
این دستگاه همچنین پردازنده Haswell اینتل را در خود جا داده است که روی آن از تراشه Core i7 نیز استفاده شده است تا این محصول با توان بالا سرویس‌های اینترنتی و غیراینترنتی را در اختیار کاربران بگذارد.
 
شرکت HP هنوز قیمت این محصول که نخستین رایانه شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome گوگل محسوب می‌شود را معرفی نکرده است. اما گفته شده است که لپ‌تاپ‌های Chromebook با نمایشگرهای 11.6 و 14 اینچی مبتنی بر سیستم عامل رایانه‌یا گوگل با قیمت 280 دلار به بالا عرضه می‌شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.