تلفن همراه

گوشی

February 14, 2014
12:45 جمعه، 25ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60840

گارتنر: میزان فروش گوشی‌های هوشمند از گوشی‌های معمولی پیشی گرفت

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی گارتنر، برای نخستین بار در سال 2013 میلادی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند از گوشی‌های معمولی پیشی گرفت.
 
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، در سال 2013 میلادی گوشی‌های هوشمند 53.6 درصد از بازار جهانی تلفن همراه را در دست گرفتند و تنها در فصل چهارم از این سال 57.6 درصد از تمام گوشی‌های فروخته شده در جهان هوشمند بود تا کارشناسان با این رقم پیش‌بینی کنند که محبوبیت گوشی‌های هوشمند همچنان رو به افزایش است.
 
در این سال سامسونگ موقعیت خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان حفظ کرد و حتی توانست مدیریت بازارهای بیشتری را در دست بگیرد. گفته می‌شود که در تنها در فصل پایانی سال اندکی از فروش گوشی‌های سامسونگ کاسته شد.
 
تحلیلگران مرکز تحقیقاتی گارتنر بر این باورند که سامسونگ می‌بایست فناوری‌های خود را در حوزه گوشی‌های هوشمند پیشرفته و همچنین گوشی‌های متوسط ارایه دهد تا از این طریق بتواند محبوبیت خود را در بازار جهانی حفظ کند.
 
شرکت سامسونگ در سال 2013 میلادی 299 میلیون و 794 هزار دستگاه گوشی در بازار به فروش رساند و در مجموع موفق شد 31.0 درصد بازار جهانی را از آن خود کند که این رقم برای سال 2012 میلادی 30.3 درصد گزارش شده بود.
 
پس از آن شرکت اپل با فروش 150 میلیون و 785 هزار دستگاه گوشی هوشمند موفق شد صاحب 15.6 درصد از بازار جهانی شود. البته این رقم در سال 2012 میلادی برای شرکت اپل 19.1 درصد اعلام شده بود.
 
در رتبه سوم این لیست شرکت هوواوی قرار گرفت که توانست با فروش بیش از 46 میلیون دستگاه گوشی هوشمند صاحب 4.8 درصد از بازار جهانی شود. رتبه‌های بعدی این لیست به ترتیب به شرکت‌های ال‌جی و لنوو با 4.8 و 4.5 درصد اختصاص یافت و مابقی شرکت‌ها نیز در مجموع صاحب 39.3 درصد از این بازار شدند.
 
در مجموع طی سال 2013 میلادی 967 میلیون و 775 هزار دستگاه گوشی هوشمند در جهان فروخته شد که این رقم از 680 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته شده در سال 2012 میلادی بیشتر بود.
 
شرکت اپل در فصل پایانی این سال به میزان قابل ملاحظه سهم خود را در بازار جهانی از دست داد و این در حالی بود که در همین دوره سه ماهه دو اپراتور جدید با نام‌های NTT DoCoMo و China Mobile به عنوان بزرگترین مراکز عرضه کننده گوشی در ژاپن و چین همکاری‌های خود را با اپل آغاز کردند.
 
مرکز تحقیقاتی گارتنر همچنین اعلام کرد که در سال 2013 میلادی 758 میلیون و 719 هزار دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید وارد بازار جهانی شد تا با این اتفاق 78.4 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در اختیار سیستم‌عامل موبایلی گوگل قرار گیرد.
 
برای رتبه دوم این لیست گفته شد که اپل 150 میلیون و 785 هزار دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل iOS به فروش رسانده است تا با این اتفاق صاحب 15.6 درصد از بازار جهانی شود.
 
در رتبه سوم نیز شرکت مایکروسافت قرار گرفت و توانست با فروش 30 میلیون و 842 هزار دستگاه گوشی هوشمند ویندوزی صاحب 3.2 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شود. رتبه چهارم لیست با 1.9 درصد به بلک‌بری اختصاص یافت و دیگر سیستم‌های عامل همراه نیز در مجموع 0.9 درصد از بازار را از آن خود کردند.
 
اما در بازار کلی تلفن همراه، به ترتیب شرکت‌های سامسونگ، نوکیا، اپل، ال‌جی، ZTE، هوواوی، TCL Communication(آلکاتل)، لنوو، سونی و Yulong توانستند عنوان بزرگترین فروشندگان گوشی به کاربران جهانی را از آن خود کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.