سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 15, 2014
10:57 شنبه، 26ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60864

نمایشگاه‌های متعدد ICT و رسانه‌های دیجیتال یکی شوند

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات گفت: باید نمایشگاه‌های متعددی که هر ساله در رابطه با اپراتورهای موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه دیجیتال و فناوری اطلاعات برگزار می‌شوند را با هم و یکبار در سال برگزار کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسن نجفی سولاری امروز در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: ایران دیرتر از دنیا وارد عرصه دیجیتال شده در حالیکه مصرف کننده اول است.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: از آسیب‌شناسی 6 دوره برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نتیجه گرفتیم که رویکرد برگزاری نمایشگاه باید تغییر کند.
 
وی ادامه داد: در نخستین راهکار نوین، تصمیم گرفته شد که برگزار کننده نمایشگاه دولت نباشد و برگزاری به ناشران دیجیتال سپرده شود که دولت تنها هدایت نمایشگاه را برعهده داشته باشد.
 
نجفی سولاری افزود: در این رابطه اتاق بازرگانی که به برگزاری نمایشگاه‌ها اشراف دارد، مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات که از بین متقاضیان برگزاری انتخاب شد و شورای عالی فضای مجازی که متولی فضای مجازی کشور است، برای همکاری انتخاب شدند.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: به این تربیت مثلثی از دولت، حاکمیت و بخش خصوصی در برگزاری خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال شکل گرفت.
 
وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم همگرایی نمایشگاه‌های متعدد سالانه در این حوزه، گفت: باید نمایشگاه‌های متعدد این حوزه را با هم و یکبار در سال برگزار کنیم.
 
نجفی سولاری توضیح داد: وزارت ارشاد، وزارت بازرگانی و وزارت ارتباطات هر ساله نمایشگاه‌های متعددی را با موضوعات اپراتورهای موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه دیجیتال و فناوری اطلاعات برگزار می‌کنند.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد: مهم نیست که متولی برگزاری یک نمایشگاه واحد سالانه، چه سازمان یا ارگانی باشد، مهم این است که باید تمرکز و توان دولت و بخش خصوصی در یک نمایشگاه متمرکز شود تا این نمایشگاه بتواند در سطح منطقه و سپس در سطح بین‌المللی دارای نام شود.
 
وی یادآور شد: این که سهم دولت از 35 درصد در ابتدای انقلاب به 85 درصد در حال حاضر رسیده خوشایند نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.