سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 15, 2014
11:37 شنبه، 26ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60870

امضای منشور همکاری 3 جانبه برای ارتقای محصولات دیجیتالی

منشور همکاری میان اتاق بازرگانی ایران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی، برای ارتقای سطح فرهنگی و اقتصادی محصولات عرصه دیجیتال تدوین می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال که قرار است 8 تا 11 اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران و با همکاری مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و با حمایت مرکز ملی فضای مجازی برپا شود با حضور مسئولان این نهادها برگزار شد.
 
دچار نمایشگاه زدگی شده ایم
 
در این نشست حسن نجفی سولاری -رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در 7 سال پیش را نخستین گام جدی کشور در عرصه ورود به دنیای دیجیتال عنوان کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نمایشگاه با کش‌وقوس‌های زیادی همراه بوده و با وجود تلاش‌هایی که برای به نتیجه رسیدن این نمایشگاه صورت گرفته برگزارکنندگان آن نتوانسته‌اند به نتیجه مطلوب برسند.
 
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ما برای به نتیجه رسیدن در این عرصه، نخستین گام را آسیب‌شناسی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال قرار دادیم ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر گام‌های تحقیقی در زمینه آسیب‌شناسی در این عرصه برداشته شد؛ اولین اشکال که ما به آن پی بردیم نیز این بود که در این عرصه دچار نمایشگاه‌زدگی شده‌ایم. در حالی که انواع و اقسام نمایشگاه‌ها برگزار شده‌اند، اما هیچ سود خاصی نداشته‌اند.
 
نجفی سولاری با تاکید براینکه از سوی نهادهای حاکمیتی نیز کمک خاصی در این عرصه به دولت نشده بود‌، گفت: در این زمینه، بخش خصوصی فعال نبود‌، چون یا نظارت دولتی را نمی‌پذیرفت یا توانایی‌ ابراز وجود نداشت؛ در این راستا در هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال به این نتیجه رسیدیم که باید نمایشگاه را متفاوت با سایر نمایشگاه‌ها برگزار کنیم؛ به این معنی که برگزارکننده، دولت نباشد و دولت صرفا وظیفه‌ نظارت و حمایت را برعهده داشته باشد.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به کمک گرفتن از اتاق بازرگانی ایران و مجمع تشکل های فناوری برای برگزاری این نمایشگاه افزود: در عرصه حاکمیت نیز در راستای سیاست‌ها و ابلاغ آن‌ها، مرکز ملی فضای مجازی از این رویداد حمایت خواهد کرد.
 
به گفته وی تشکیل مثلث دولت، حاکمیت و بخش خصوصی و همگرایی این 3 ضلع می تواند نتایج مطلوبی برای برگزاری این نمایشگاه به همراه داشته باشد.
 
تدوین منشور همکاری میان اتاق بازرگانی، وزارت ارشاد و مرکز ملی فضای مجازی
 
در این نشست محمدرضا طلایی -رئیس هیات مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات نیز گفت: هفتین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در فضایی پنج‌هزار مترمربعی برگزار می‌شود و 140 شرکت در حوزه‌ ICT در آن حضور خواهند داشت که امیدواریم با پوشش گسترده‌ای روبه‌رو شود.
 
وی این نمایشگاه را نقطه‌ عطف و تعامل بین بخش خصوصی و دولت عنوان کرد و گفت: کارگروهی در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شده که مأموریت دارد منشور همکاری اتاق بازرگانی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی را تدوین کند که همزمان با نمایشگاه یا بعد از آن امضا شود؛ این منشور در زمینه اقتصاد،‌ فرهنگ و صادرات محصولات فرهنگی خواهد بود و امید می رود بتوان با این طرح به ارتقای سطح فرهنگی حوزه دیجیتال کمک کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.