امنیت

فناوری اطلاعات

February 16, 2014
13:39 یکشنبه، 27ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60894

یک سوم کاربران IE در معرض خطر هستند

مرورگرهای IE 9 و IE 10 دارای یک آسیب‌پذیری اصلاح نشده جدی هستند و به کاربران توصیه شده است که مرورگر خود را به IE 11 ارتقاء دهند.
 
 
مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که IE 10 و IE 9 حاوی یک آسیب‌پذیری اصلاح نشده هستند که در حال حاضر هکرها در حال سوء استفاده از آسیب‌پذیری IE 10 هستند.
 
یک سخنگوی مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که این شرکت از حملات محدود و هدفمندی علیه IE 10 آگاه شده است و تحقیقات اولیه این شرکت نشان می‌دهد که IE 9 و IE 10 تحت تأثیر آسیب‌پذیری مربوطه قرار دارند. این بدان معناست که تقریباً یک سوم از کاربران IE در معرض خطر قرار دارند.
 
این حملات بخشی از کمپینی هستند که اعضای فعلی و سابق ارتش آمریکا را هدف قرار داده‌اند.
 
به گزارش Web analytics vendor Net Applications، حدود 15.3 درصد از کل کاربران IE از IE 9 استفاده می‌کنند و این در حالی است که کاربرانی که از IE 10 استفاده می‌کنند حدود 15.9 درصد از کل کاربران این مرورگر را تشکیل می‌دهند که مجموع این دو گروه به 31.2 درصد از کل کاربران IE می‌رسد.
 
گزارش شرکت Websense حاکی از این است که این آسیب‌پذیری جدید که تاکنون اصلاح نشده است، ممکن است از حدود سه هفته پیش (بیستم ژانویه) مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.
 
بنا بر اعلام مرکز ماهر، مایکروسافت به کاربران خود توصیه کرده است که مرورگر خود را به IE 11 ارتقاء دهند، اما این کار برای کاربران ویندوز ویستا امکان‌پذیر نیست و این سیستم عامل قادر به اجرای IE 10 و IE 11 نیست. اغلب کاربران ویندوز ویستا از IE 9 استفاده می‌کنند.
 
البته نکته مثبت این است که تعداد کمی از کاربران ویندوز از ویستا استفاده می‌کنند و کاربران این سیستم عامل تنها 3.6 درصد از کل کاربران ویندوز را تشکیل می‌دهند.
 
هنوز از زمان ارائه اصلاحیه برای این آسیب‌‎پذیری اطلاعی در دست نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.