اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

February 19, 2014
3:14 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60912

فیضی از نیاز تالیا به سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی خبرداد

عضو هیات مدیره تالیا از نیاز این شرکت به اعتباری 200 میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه خبر داد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا به پاسخ‌گویی به برخی سوالات مطرح در ارتباط با تالیا پرداخت که مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است.
 
– شما و تیم مدیران تالیا با توجه به سوابق مختلفی که طی سال‌های گذشته داشته‌اید، بی شک توان ارائه‌ی راهکارهای مناسبی برای تغییر وضعیت تالیا دارید با این وجود مدت‌هاست تغییر چشم‌گیری در خدمات این شرکت ایجاد نشده است. آیا شما تصمیم جدیدی برای تالیا دارید که وضعیت آن تغییری نمی‌کند؟
 
واقعیت این است که تالیا در یک مقطع زمانی تقریبا به کما رفت تا این‌که سهامدار آن تغییر کرد و پس از آن این شرکت منتظر احیای شبکه است، چرا که تجهیزات شبکه آن بسیار قدیمی است. به همین دلیل اکنون لازم است این بازسازی صورت بگیرد.
 
در حال حاضر نیز به نوعی سرمایه‌گذاری مجدد در این شرکت صورت گرفته که اگر این مساله به نتیجه برسد، قطعا در آینده وضعیت به مراتب بهتر از قبل خواهد بود.
 
اکنون شبکه تالیا بیش از 70 درصد پوشش جمعیتی دارد. شبکه ما هم به دلیل آنکه خلوت است خدمات خود را مانند گذشته ارائه می‌کند، اما برنامه‌هایی برای تقویت شبکه در دست داریم، اما این موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین دارد، یعنی حدود 200 میلیارد تومان سرمایه برای این بخش لازم است که پس از تامین این هزینه اوضاع تالیا بهبود پیدا خواهد کرد و مشترکین خاص می‌توانند از این شبکه استفاده کنند. البته نه این‌که تالیا هم مانند همراه اول یا ایرانسل مشترکان بسیار داشته باشند، اما به هر صورت می‌توان برای مشترکان خاص برنامه‌ریزی کرد.
 
– در شرایطی که بحث از ارائه‌ی نسل سه (3G) و نسل‌های بالاتر می‌شود، به نظر شما سرمایه‌گذاری با این حجم برای ارائه‌ی خدمات نسل دو از نظر اقتصادی توجیه دارد؟
 
از آنجا که تالیا بخشی از مجموعه مخابرات ایران به‌شمار می‌رود و پروانه آن هم به اسم مخابرات ایران صادر شده، اگر قرار به ارائه‌ی 3G باشد تالیا هم این کار را خواهد کرد.
 
– در حال حاضر آماری دارید که چند درصد از کاربران قدیمی تالیا هنوز از این شبکه استفاده می‌کنند؟
 
رقم دقیق این موضوع را اکنون به خاطر ندارم، اما تا جایی که به خاطر دارم تالیا در زمان اوج و آن موقع که بیشترین تعداد کاربر را داشت، حدود 320 هزار مشترک فعال داشت که اکنون هم 200 هزار نفر از این افراد هم چنان مشترک فعال ما به شمار می‌روند. البته برای مدتی شبکه ما از کار افتاد اما زمانی که شبکه به‌طور مجدد فعالیت خود را از سرگرفت، اکثر مشترکان دوباره از آن استفاده کردند، چرا که افراد تعصب خاصی نسبت به سیم‌کارت‌های اولیه و خط‌های خود داشتند.
 
– با این وجود اکنون این افراد برای تهیه شارژ مشکل دارند. برنامه‌ای در این زمینه ندارید؟
 
همان‌طور که اشاره کردم تا زمانی که شبکه تکمیل و مطمئن نشود، هزینه و تبلیغ برای آن فایده‌ای ندارد.
 
– پیش‌بینی شما برای تکمیل این شبکه از چه قرار است؟
 
در صورتی که مشکلی پیش نیاید شبکه ما تا خرداد‌ماه سال آینده تکمیل خواهد شد و پوشش آن کامل می‌شود.
 
– در پایان شما هم چنان تاکید دارید که تالیا ورشکست نشده است؟
 
در شرایط قبلی تالیا ورشکسته بود و هیچ کس نمی‌توانست این بحث را مطرح نکند، اما اکنون با احیای شبکه می‌توان شرایط آن را به وضعیت مطلوب رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.