اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 19, 2014
3:32 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60919

مخابرات: مشترکان تلفن ثابت طلبشان را از ما پس گرفتند

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از پرداخت مابه‌التفاوت قبض‌های تلفن ثابت در 23 استان کشور خبر داد. 

وی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در دوره‌ای قبض‌های تلفن ثابت بر اساس تعرفه ای که به تائید شورای رقابت رسیده بود صادر شد که پس از آن قرار شد تعرفه‌ها بار دیگر به حالت قبلی خود بازگردند، بر این اساس قرار شد در استان‌هایی که مبلغی بابت هم‌کدسازی از کاربران تلفن ثابت دریافت شده مبلغ مابه‌التفاوت به آن‌ها بازگردانده شود که در دوره اخیر قبض‌های تلفن ثابت این اتفاق افتاد و این رقم به کاربران 23 یا 24 استان بازگردانده شد. 
 
وی درباره این که در مجموع مخابرات چه مبلغی را به مشترکان بازگردانده اظهار کرد: قطعا این اعداد و ارقام مشخص است اما از آنجا که محاسبات در مخابرات استانها صورت گرفته هنوز رقم کلی آنها به طور دقیق محاسبه نشده است. 
 
البته قرار بود این مبلغ در قبض‌های دوره قبل به مشترکان بازگردانده شود اما به گفته سخنگوی شرکت مخابرات با توجه به آن که در دوره قبل فرصتی برای محاسبه این مبالغ نبود با موافقت وزیر ارتباطات قرار بر آن شد که این مبالغ در دوره فعلی به مشترکان بازگردانده شود. 
 
بنا بر اعلام مخابرات، مشترکان تهران و برخی استان‌های دیگر از این مبلغ سهمی ندارند چرا که از آن‌ها مبلغ اضافه‌ای دریافت نشده که حال قرار باشد که این رقم بازگردانده شود. 
 
پیش از این و در آخرین ماه‌های فعالیت دولت دهم، مخابرات مکلف به همکدسازی تلفن ثابت در استانهای مختلف شده بود و بر همین اساس قرار بر آن بود که مبلغ 900 تومان به عنوان آبونمان همکدی برای مشترکان اعمال شود و تعرفه تماس بین شهرهای مختلف یک استان یکسان شده و در عین حال تعرفه تلفن ثابت تا از 51/03 به 58/7 ریال برسد اما با روی کار آمدن دولت جدید، وزیر ارتباطات این گونه اعلام کرد که درحال حاضر افزایش هزینه‌های مردم مطابق سیاستهای دولت نیست و لازم است تعرفه‌ها به حالت قبلی خود بازگردد. 
 
این موضوع تا مدتی مورد تائید مخابرات قرار نگرفت و اینگونه عنوان شد که مسوولیت تعرفه گذاری در حوزه تلفن ثابت بر عهده شورای رقابت قرار دارد. بر همین اساس قبض‌های مشترکان تلفن ثابت مهرماه امسال با موافقت شورای رقابت با تعرفه 58/71 ریالی به دست آنها رسید. 
این مساله که به شدت مورد انتقاد وزارت ارتباطات قرار داشت در نهایت مشکلات متعددی برای شرکت مخابرات ایجاد کرد و باعث شد چالش‌های متعددی برای این شرکت ایجاد شود. 
 
پس از مواجهه با این چالش‌ها شرکت مخابرات ایران درنهایت این گونه اعلام کرد که برای همگامی با سیاستهای دولت تدبیر و امید، مابه‌التفاوت مبالغ دریافتی از مشترکان تلفن ثابت را در صورتحساب بعدی به آنها برمی‌گرداند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.