سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 19, 2014
3:55 چهارشنبه، 30ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60929

افتتاح خط تولید لپ‌تاپ و رایانه‌های بدون کیس MSI در ایران

فعالیت واحدهایی از این دست زمینه‌ساز تأمین کامل نیاز داخلی و ورود ایران به بازار محصولات رایانه‌ای در سطح منطقه است.
 
به گفته مدیران این مجتمع صنعتی مهمترین مشکل در این صنعت تعرفه گمرکی صفر لپ تاپ است در حالی که در مورد محصولات تولیدی مشابه تعرفه گمرکی حداقل 20درصد است.
 
حسین هاشمی استاندار تهران در این مراسم، گفت: فعالیت واحدهایی از این دست زمینه‌ساز تأمین کامل نیاز داخلی و ورود ایران به بازار محصولات رایانه‌ای در سطح منطقه است و این طرح که با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی و با هدف تولیدات صادرات‌محور در ایران به مرحله اجرا درآمده که قابل تقدیر بوده و صادرات آن در آینده نزدیک به 14 کشور منطقه بسیار ارزشمند است.
 
وی افزود:  با توجه به این واقعیت که صاحبان سرمایه با روی هم گذاشتن داشته‌های خود و بدون چشم‌داشت از دولت موفق به راه‌اندازی یک واحد بزرگ و مدرن شده‌اند که برای 300 نفر اشتغالزایی نیز داشته است باید موانع پیش روی این صنعت برداشته شود تا فاز 2 و 3 مجتمع به مرحله بهره‌برداری برسد و اشتغال بیشتری را شاهد باشیم.
 
یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز واحد تولیدی ماتریس را از نظر سرعت قابل توجه در ساخت و ساز و پیاده کردن دقیق پروژه تولیدات موفق رایانه‌ای به ویژه در زمینه ساخت نوت‌بوک را خوب توصیف و سپس با اشاره به نیاز بازار کشور به این محصولات آمادگی این سازمان را برای کمک به اجرای فازهای بعدی این مجتمع تولیدی اعلام کرد.
 
 به گفته مدیران این مجتمع صنعتی مهمترین مشکل در این صنعت تعرفه گمرکی صفر لپ تاپ است در حالی که در مورد محصولات تولیدی مشابه تعرفه گمرکی حداقل 20درصد است.
 
گفتنی است این مجتمع تولیدی با سرمایه‌گذاری اولیه 250میلیارد ریالی در فاز اول در زمینی به مساحت 4 هکتار و فضای سرپوشیده‌ای حدود 7000 مترمربع در شهرک صنعتی پرند ساخته شده و  فاز 2 این مجتمع برای ماشین‌های تزریق پلاستیک پیشرفته و تولید بدنه همه محصولات و فاز 3 ماشین‌آلات تولید مادربرد و بردهای مدارهای پیشرفته راه‌اندازی خواهد شد.
 
که با اجرای این دو طرح تعداد شاغلین این مجتمع تولیدی از 300 نفر نیروی فعلی طی دو سال آینده به حدود 2000 نفر افزایش خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.