تلفن همراه

فناوری اطلاعات

February 20, 2014
8:39 پنجشنبه، 1ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60948

ابزارهای موبایلی 5 میلیون فرصت شغلی در اروپا ایجاد می‌کنند

بازار توسعه ابزارهای موبایلی در اتحادیه اروپا تا سال 2018 میلادی بیش از 4.8 میلیون نیروی کاری جدید را در اختیار می‌گیرد و 63 میلیارد دلار به اقتصاد این منطقه کمک می‌کند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی کمیسیون مخابرات اتحادیه اروپا، در حال حاضر توسعه‌دهندگان ابزارها و نرم‌افزارهای موبایلی در اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی سهم مشابهی از درآمد کلی این بازار دارند و هر کدام از این دو منطقه 42 درصد از کل درآمد این بازار را در اختیار گرفته‌اند.
 
اگرچه این میزان درآمد بسیار قابل ملاحظه است، اما همچنان گفته می‌شود که نیروی متخصص در این بازار کم است و این مسئله می‌تواند بازار ابزارهای موبایلی را از رونق بیاندازد.
 
در حال حاضر یک میلیون اروپایی در زمینه توسعه ابزارهای موبایلی مشغول به کار هستند و 800 هزار نفر هم در حوزه بازاریابی و پشتیبانی از این ابزارها و نرم‌افزارها فعالیت می‌کنند. 
 
اما کارشناسان می‌گویند که در سال 2018 میلادی بیش از 2.7 میلیون نفر در اروپا مشغول تولید ابزارهای موبایلی خواهند بود و در کنار آن 2.1 میلیون نفر هم از این ابزارها پشتیبانی خواهند کرد تا در مجموع 4.8 میلیون فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شود.
 
مصرف‌کنندگان اروپایی و شرکت‌های تبلیغاتی در سال 2013 میلادی 6.1 میلیارد یورو برای ابزارهای موبایلی پور پرداخت کردند که این رقم 30 درصد از کل درآمد این بازار در گستره جهانی بود.
 
کارشناسان پیش‌بینی کردند که درآمد بازار ابزارها و نرم‌افزارهای موبایلی در منطقه اروپا در سال 2018 میلادی از 18.7 میلیارد دلار هم فراتر می‌رود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.