تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

February 20, 2014
8:41 پنجشنبه، 1ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60950

نخستین گوشی با سیستم‌عامل Ubuntu تا آخر امسال می‌آید

سیستم‌عامل موبایلی Ubuntu که مخصوص گوشی‌های هوشمند ساخته شده است از اواخر امسال به دست کاربران جهانی می‌رسد و شرکت Canonical به عنوان متولی این سیستم‌عامل اعلام کرده که برای ساخت گوشی‌های جدید با شرکت Bq در اسپانیا و Meizu در چین قرارداد منعقد کرده است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت Canonical توضیح داد که هم‌اکنون همکاری‌های گسترده‌ای با این شرکا آغاز کرده است تا نخستین دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل Ubuntu را اواخر سال جاری میلادی روانه بازار کند. البته باید گفت که فروش این محصول در مرحله نخست به صورت محدود و از طریق سایت‌های اینترنتی انجام می‌شود.
 
"مارک شاتلورث"(Mark Shuttleworth) موسس شرکت Canonical و Ubuntu توضیح داد: «صنعت تلفن همراه برای مدت‌های طولانی به دنبال جایگزینی برای محصولات کنونی می‌گشته است. سیستم‌عامل Ubuntu قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شرکای ما می‌گذارد و یک پلتفورم جامع را به کاربران ارایه می‌دهد. این سیستم‌عامل تجربه کاملا متفاوتی را نسبت به iOS و اندروید ارایه می‌دهد و کاربری‌های بسیار بهتری دارد».
مرکز Carrier Advisory Group به عنوان متولی توسعه‌دهنده سیستم‌عامل Ubuntu هم‌اکنون 16 عضو دارد و هنوز به درستی مشخص نیست کدام یک از آن‌ها قصد تولید گوشی هوشمند با این سیستم‌عامل را دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.