تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

February 20, 2014
12:42 پنجشنبه، 1ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60959

اخذ مجوز برای اپلیکیشن های موبایل الزامی شد/ معافیت مالیاتی برای نرم افزارها

مدیر سامانه های همراه مرکز رسانه های دیجیتال از الزامی شدن اخذ مجوز برای اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی تلفن همراه خبر داد و گفت: فعالان این بخش به عنوان ناشر دیجیتال باید از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مجوز ارائه خدمات دریافت کنند.
 
 
امیر سیاح امروز در ششمین جشنواره وب و موبایل ایران از برنامه های در دست اقدام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برای حفاظت از قانون کپی رایت در حوزه سامانه های همراه اظهار داشت: با اتوماتیک شدن پروسه ثبت و صدور مجوز، در حوزه سامانه های همراه و نرم افزارها، ساماندهی در این بخش کلید خورده است.
 
وی از شناسنامه دار کردن نرم افزارهای داخلی خبر داد و گفت: واردات نرم افزارهای خارجی نیز در جهت حمایت از قانون کپی رایت ثبت می شود.
 
اپ استورها مجوزدار می شوند
 
سیاح از الزام برای اخذ مجوز اپ استورها – فروشگاههای اپلیکیشن موبایل – خبر داد و ادامه داد: ارائه دهندگان خدمات اپلیکیشن، به عنوان ناشران دیجیتال باید قبل از ارائه خدمات، از سایت سرآمد وزارت ارشاد –saramad.ir – مجوز فعالیت دریافت کنند.
 
وی اعمال محتوای فرهنگی ایرانی و بررسی موارد مربوط به ارائه این خدمات را از جمله دلایل لزوم اخذ مجوز عنوان کرد و گفت: این الزام برای تمامی نرم افزارها، اپ استورهای داخلی، تلویزیونهای هوشمند و ارائه کنندگان خدمات ارزش افزوده موبایل وجود دارد تا محتوای مدنظر برای ارائه بررسی شود.
 
این مقام مسئول در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید براینکه سعی بر این است که این قانون، اخلالی درسرعت ارائه سرویس به کاربران ایجاد نکند، ادامه داد: نظارت در این زمینه همراه با انتشار محتوا صورت می گیرد تا کاربران در انتظار دریافت خدمات نمانند. البته زمان صدور مجوز برای محصولات نرم افزاری حداکثر 3 ماه اعلام شده است.
 
وی با بیان اینکه در ارائه خدمات اپ استورها باید رده سنی و رتبه بندی محتوا مدنظر قرار گیرد گفت: این مباحث متفاوت از فیلترینگ است و نگاه ایجابی و فرهنگی به موضوع دارد.
 
تولیدکنندگان نرم افزار معافیت مالیاتی می گیرند
 
سیاح از معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان نرم افزار خبر داد و گفت: براساس مجوز دریافت شده از سوی ریاست جمهوری، نرم افزارهای موبایل و وب از مالیات معاف می شوند. در همین حال تولیدکنندگان نرم افزار می توانند در جاهای مسکونی کار کرده و یک پنجم حق بیمه را پرداخت کنند.
 
مدیر سامانه های همراه مرکز رسانه های دیجیتال ادامه داد: در این راستا اسفندماه امسال قرار است تفاهمنامه ای میان 3 وزارتخانه ارشاد، ارتباطات و صنعت منعقد شود که سود حاصل از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه برای اپراتورها کاهش یابد و تولیدکنندگان محتوا از این سود عایدی بیشتری داشته باشند. که این تصمیم در جهت کارآفرینی و اهمیت به برنامه نویسان و برنامه سازان اجرایی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.