تلفن همراه

گوشی

February 20, 2014
12:43 پنجشنبه، 1ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60960

قیمت مدل‌های کارکرده گوشی‌ هوشمند اعلام شد

کارشناسان اعلام کردند مدل کارکرده گوشی هوشمند آیفون ۵ اپل ۲۲۵ دلار ارزش دارد و در مقابل گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ ۱۶۰ دلار و مدل Galaxy S3 نیز ۷۰ دلار می‌ارزد.
 
 
نتایج حاصل از مطالعه جدید «مرکز تحقیقات مشترک هوش مشتری» نشان داد که کمتر از 20 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند پس از خرید دستگاه جدید، مدل قبلی را می‌فروشند یا آن را معاوضه می‌کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از بیزنس‌اینسایدر، بر این اساس، اگر شما جزء 80 درصدی هستید که گوشی‌ هوشمند قدیمی خود را نگه می‌دارید، بد نیست که در این زمینه تجدیدنظر کنید.
 
مرکز UBS چند روز قبل گزارشی را در مورد فرآیند به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند منتشر کرد. در این گزارش جدولی منتشر شد که میانگین قیمت گوشی‌های مرسوم و معمول دست‌دوم اعلام شده بود.
 
در این گزارش اعلام شد که مدل کارکرده گوشی هوشمند آیفون 5 اپل 225 دلار ارزش داد و در مقابل گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ نیز 160 دلار می‌ارزد. با این وجود اگر به حراجی‌های آنلاین Craglist و eBay مراجعه کنید، می‌توانید گوشی‌های دست‌دوم خود را با قیمت بهتر به فروش برسانید.
 
در کشور آمریکا زمانی که شما گوشی هوشمند جدید می‌خرید، معمولا یک قرارداد مخابراتی دو ساله را با اوپراتور خود به امضا می‌رسانید تا به صورت ماهانه هزینه گوشی را بپردازید. در این فرآیند برای پیش‌پرداخت گوشی هوشمند جدید باید 200 تا 300 دلار بپردازید. بر این اساس اگر گوشی هوشمند قدیمی خود را بفروشید می‌توانید گوشی جدید را کاملا رایگان دریافت کنید.
 
طبق جدول منتشر شده از سوی مرکز UBS، اگر قصد داشته باشید گوشی هوشمند آیفون 5S اپل را به صورت دست‌دوم بفروشید، به طور میانگین می‌توانید 330 دلار دریافت کنید. در مقابل قیمت مدل کارکرده برای گوشی هوشمند آیفون 5C اپل هم 230 دلار اعلام شده است.
 
گوشی هوشمند آیفون 4S اپل به صورت دست‌دوم 85 دلار می‌ارزد و گوشی آیفون 4 این شرکت هم به صورت کارکرده و دست‌دوم 35 دلار قیمت دارد.
 
در مقابل، مدل دست‌دوم Galaxy S4 سامسونگ 160 دلار قیمت گذاری شده است و مدل S3 نیز با قیمت 70 دلار خریداری می‌شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.