تجارت الکترونیک

تلفن همراه

February 21, 2014
13:06 جمعه، 2ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60979

دوسوم کاربران با تلفن همراه خرید می‌کنند

طی سال ۲۰۱۴ میلادی میزان فعالیت‌های مالی در دستگاه‌های موبایلی رشد ۱۵ درصدی را تجربه می‌کند و این در حالی است که ۸۳ درصد مردم قصد دارند طی ۱۲ ماه آینده از طریق دستگاه الکترونیکی قابل حمل خود فعالیت مالی انجام دهند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، آژانس تبلیغات موبایلی InMobi اعلام کرد که میزان اطمینان و اعتماد به دستگاه‌های موبایلی افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این فرآیند طی سال 2014 میلادی تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر صنعت تجارت همراه برجا بگذارد.
 
آخرین گزارش منتشر شده از سوی این مرکز حاکی از آن است که طی سال 2014 میلادی میزان فعالیت‌های مالی در دستگاه‌های موبایلی رشد 15 درصدی را تجربه می‌کند و این در حالی است که 83 درصد مردم قصد دارند طی 12 ماه آینده از طریق دستگاه الکترونیکی قابل حمل خود فعالیت مالی انجام دهند.
 
تلفن همراه یکی از عوامل اثرگذار در جریان تصمیم‌گیری برای خرید محسوب می‌شود و 48 درصد کاربران جهانی توضیح داده‌اند موبایل یک ابزار رسانه‌ای اصلی برای آن‌ها محسوب می‌شود که روی فرآیند تصمیم‌گیری‌های مربوط به خرید، تصمیم قابل ملاحظه برجا می‌گذارد و در کشور مانند هند 60 درصد خریدها به صورت موبایلی انجام می‌شود.
 
"ناوین تواری"(Naveen Tewari) مدیرعامل شرکت InMobi گفت: «ما در گزارش سال گذشته دریافتیم که دستگاه‌های موبایلی بیشترین تاثیر را روی زندگی مدرن برجا می‌گذارد. اما بررسی‌های امسال نشان داد که موبایل در واقع به یک ابزار ضروری در زندگی روزمره تبدیل شده و حتی زندگی کاری را نیز به خود وابسته کرده است».
 
او در ادامه توضیح داد: «اهمیت دستگاه‌های موبایلی قدری افزایش یافته که طی چند سال اخیر جایگزین رایانه‌های رومیزی و گیرنده‌های تلویزیونی شده است و از جمع‌آوری انواع اطلاعات گرفته تا کاربری‌های رسانه‌ای و انجام فعالیت‌های روزانه به طور کامل به آن سپرده می‌شود و حتی در فرآیند خرید و پرداخت صورت‌حساب‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد».
 
از بین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی 87 درصد اعلام کردند که به تبلیغات موبایلی توجه دارند و 67 درصد کاربران موبایلی هم توضیح دادند که تماشای تبلیغات موبایلی بسیار خوشایندتر از مشاهده آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی یا آنلاین است و بیشتر روی خرید آن‌ها اثر می‌گذارد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.