تلفن همراه

فناوری

گوشی

February 21, 2014
13:14 جمعه، 2ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60983

با موبایل تانگو گوگل آشنا شوید

گوگل تلفن همراهی را رونمایی کرده است که تعبیه یک اسکنر سه بعدی در آن می تواند ناوبری و مسیریابی را متحول کند.

این تلفن همراه که "پروژه تانگو" نام دارد می تواند یک نقشه سه بعدی از محیط اطرافش بسازد.

این تلفن همراه که قرار است در ابتدا فقط به سازندگانش فروخته شود از حسگر سه بعدی کینکت استفاده می کند.

این گوشی می تواند در هر ثانیه 250 هزار اندازه گیری سه بعدی انجام دهد.

این گوشی توسط شرکت موتورولا ساخته شده که به تازگی به گوگل پیوسته است.

هدف از پروژه تانگو عرضه درک مقیاس انسانی از فضا و حرکات به تلفن همراه است.

این تلفن همراه مانند هر تلفن همراه دیگری دارای یک قطب نما و گردش نماست، علاوه بر این، دارای حسگرهای بصری کینکت مانند است که می تواند اتاق اطراف تلفن همراه را اسکن کند.

گروه سازنده این تلفن در موتورولا بیش از یک سال را بر روی این پروژه کار کرده است. آنها با همکاری دانشگاه ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی و شرکای صنعتی در 9 کشور تلاش کردند تا تحقیقات یک دهه اخیر به کار رفته در دید روباتیک و رایانه ای را در یک همراه منحصر به فرد متمرکز کنند.

گوگل می گوید اکنون آماده ایم نمونه اولیه این گوشی را در دستان سازندگان آن قرار دهیم که می توانند احتمالات را تصور کرده و ایده ها را به واقعیت تبدیل کنند.

این شرکت معتقد است به خاطر استفاده از کینکت در این تلفن همراه، بازی می تواند یکی از نخستین کاربردهای این سیستم باشد.

تصور کنید با شخصیت محبوب بازی خود، در خانه در حال انجام بازی قایم باشک هستید و یا هال خانه را به مسیری که با درخت پوشیده شده است تبدیل کنید.

تصور کنید در حال رقابت با دوست خود هستید تا با ارتش مینیاتوری خود، قلمروتان را در خانه کنترل کرده و یا گنج مجازی مخفی تان را در یک مکان فیزیکی در گوشه ای از جهان پنهان سازی می کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.