امنیت

فناوری اطلاعات

February 21, 2014
18:04 جمعه، 2ام اسفندماه 1392
کد خبر: 60990

Cyberoam را Sophos خرید

شرکت Sophos عرضه کننده محصولات ضدویروس و امنیت شبکه اقدام به خرید شرکت Cyberoam سازنده محصولات UTM کرد.
 
براساس اطلاعیه ای که روز دوشنبه ۲۱ بهمن از سوی دو شرکت Sophos و Cyberoam منتشر شد، شرکت Sophos امیدوار است که با خرید شرکت Cyberoam و با بهره گیری از فناوری ها و تجربیات این شرکت در زمینه تولید نسل جدید دیواره های آتش (Next Generation Firewall) در راهکارهای موفق فعلی Sophos در زمینه امنیت شبکه، قادر به توسعه بیشتر و نفوذ عمیق تر در بازار محصولات امنیت شبکه و به ویژه محصولات امنیتی چندمنظوره UTM یاUnified Threat Management) ) گردد.
 
خریدCyberoam  توسط شرکتSophos، این شرکت را قادر خواهد ساخت تا نقشه راه خود را برای محصولات امنیتی UTM، راهکارهای شناسایی و پیشگیری تهدیدات ناشناخته، امنیت شبکه های بی سیم و نسل جدید دیواره های آتش، گسترش داده و با سرعت بیشتری طی نماید. همچنین با این اقدام شرکت Sophos، شبکه توزیع و فروش و دامنه مصرف کنندگان محصولات Sophos توسعه بیشتر و سریعتری خواهد یافت. پس از اجرایی شدن این رویداد مهم، شرکت Sophos دارای ۲۲۰۰ کارمند خواهد بود که ۶۰۰ کارشناس اختصاصاً در بخش امنیت شبکه فعالیت خواهند داشت و ۳۵۰ کارشناس نیز در بخش تحقیق و توسعه مشغول بکار خواهند بود.
 
شرکت Cyberoam در سال ۱۹۹۹ میلادی در شهر حیدرآباد هند تاسیس شد و سابقه موفقی در نوآوری و شناخت دقیق نیازهای بازار و مصرف کنندگان محصولات خود دارد. براساس آخرین آمار منتشر شده، شرکت Cyberoam دارای ۶۵ هزار مشتری، بیش از ۵۵۰ کارمند و شبکه نمایندگی گسترده با بیش از ۵ هزار نماینده در اقصی نقاط جهان، به ویژه در آفریقا، هند و خاورمیانه، است. محصولات Cyberoam نیز مانند Sophos براساس ساختار Intel است و به آسانی و به سرعت می توان فناوری ها و نوآوری های Cyberoam را در محصولات فعلی Sophos گنجانده و ادغام کرد.
 
خرید Cyberoam، جایگاه Sophos را در حوزه امنیت شبکه تقویت کرده و استحکام خواهد بخشید. همچنین ارائه راهکارهای یکپارچه امنیتی Sophos را کامل تر خواهد کرد. شرکت Sophos راهکارهای امنیتی در بخش های مختلف (Email, Web, Server, Mobile, Encryption, Data, Endpoint و …) ارائه می کند.
شرکت Sophos در سال میلادی ۲۰۱۱ نیز شرکت Astaro، سازنده تجهیزات امنیتی UTM را خرید و طی دو سال گذشته، محصولات Sophos UTM را بر مبنای فناوری هایAstaro  به سبد محصولات خود افزوده است.
همانطور که انتظار می رود، فعلاً هیچ تغییر ناگهانی و اساسی در محصولات، شبکه فروش، قراردادهای مشتریان و نمایندگی های دو شرکت اتفاق نخواهد افتاد. بلکه طی یک مرحله انتقالی یکساله، بدون ایجاد هرگونه اختلال و وقفه در خدمات دهی به مشتریان Cyberoam، شاهد تغییر و تحولات تدریجی و ادغام Cyberoam در Sophos خواهیم بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.