تلفن همراه

February 22, 2014
11:21 شنبه، 3ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61001

گوگل گوشی مجهز به حسگر سه‌بعدی عرضه کرد

شرکت گوگل مدل مفهومی گوشی هوشمند جدیدی را معرفی کرد که Project Tango نام دارد و به حسگرهای سه‌بعدی ویژه‌ای مجهز شده است که می‌توانند تمام حرکات و اتفاقات در محیط پیرامون را ردیابی کرده و نقشه‌برداری کنند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند پس از معرفی توسط شرکت گوگل در دستان مرکز خبری TechCrunch تا قابلیت‌های آن به طور کامل مشخص شود.
 
این گوشی به صورت مشترک با همکاری دو شرکت گوگل و Matterport ساخته شده است. شرکت Matterport  مدل‌های سه‌بعدی فضاهای داخلی را ارایه کرده و یکی از مدل‌های مفهومی Tango را ساخته است تا به کمک آن بتواند نقشه اتاقی که گوشی داخل آن قرار گرفته است را در اختیار بگیرد. 
 
در تصاویر ویدیویی منتشر شده مربوط به این گوشی هوشمند نشان داده شده است که وقتی کاربر گوشی را به سمت بخش‌های مختلف اتاق می‌چرخاند، نرم‌افزار  Matterport اطلاعات سه‌بعدی و اطلاعات دریافتی از دوربین رنگی را در اختیار می‌گیرد و در نهایت مدل نهایی از اتاق را با همه جزییات ترسیم می‌کند.
 
نتایج حاصل از این اتفاق به گونه‌ای است که شما در نقشه نهایی می‌توانید ابعاد دقیق اتاق با متراژ کاملا واقعی را در اختیار داشته باشید و موقعیت هر شیئ را تشخیص دهید.
 
این سیستم برای نسل جدید بازی‌های رایانه‌ای، سیستم‌های شبیه‌سازی و سیستم‌های حقیقت مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گوگل سعی می‌کند به کمک گوشی هوشمند Tango بزرگترین تحول را در دنیای دستگاه‌های موبایلی ایجاد کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.