تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گوشی

February 23, 2014
12:28 یکشنبه، 4ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61033

مایکروسافت ابزارهای اندرویدی را روی ویندوز اجرا می‌کند

شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت کاملا جدی تلاش می‌کند تا امکان اجرای ابزارهای اندرویدی روی دو سیستم‌عامل ویندوز و ویندوز فون فراهم شود. 
 
به گزارش وب سایت theinquirer، این مطلب را مرکز خبری The Verge منتشر کرده و به نقل از منابع آگاه نزدیک به فعالیت‌های داخلی مایکروسافت توضیح داده است که این شرکت بزرگ نرم‌افزاری قصد دارد نرم‌افزارهای اندرویدر را روی ویندوز و ویندوز فون به کار بگیرد تا از این طریق بتواند کاربران جدید را هم تحت پوشش خود قرار دهد. 
 
البته نمی‌توان امیدوار بود که مایکروسافت در آینده نزدیک امکان اجرای ابزارهای اندرویدی روی دو سیستم‌عامل یاد شده را فراهم کند. اما در این گزارش اعلام شد که برخی کارمندان شرکت مایکروسافت هم‌اکنون تلاش می‌کنند تا امکان عرضه رایگان ابزارهای اندرویدی روی فروشگاه اینترنتی ویندوز و ویندوز فون را فراهم کنند. این در حالی است که برخی دیگر از منابع آگاه معتقدند که این کار به منزله پایان حیات اکوسیستم ویندوز و ویندوز فون خواهد بود. 
چنین اقدامی که در ظاهر غیرممکن به‌نظر می‌رسد، می‌تواند برای مایکروسافت اهمیت زیادی داشته باشد. فروشگاه‌های عرضه کننده ابزارهای مایکروسافت مخصوص دو سیستم‌عامل ویندوز و ویندوز فون بسیاری از نرم‌افزار‌ها را شامل نمی‌شوند. 
مرکز The Verge همچنین توضیح داد که اجرای ابزارهای اندرویدی روی دستگاه‌های ویندوزی اتفاق چندان جدیدی هم به نظر نمی‌رسد. زیرا شرکت‌های اینتل و AMD سیستم‌های عامل دوگانه روانه بازار کرده‌اند که تولیدکنندگان سخت‌افزاری بر پایه آن می‌توانند ویندوز و اندروید را به صورت همزمان اجرا کنند. 
در این گزارش اعلام نشده است که شرکت مایکروسافت برای اجرای این طرح با اینتل یا AMD همکاری می‌کند یا خیر. اما منابع نزدیک به فرآیندهای داخلی اینتل گزارش دادند که این شرکت تراشه‌ساز مایکروسافت را ترغیب کرده است تا ابزارهای اندرویدی را روی فروشگاه اینترنتی Windows Store خود ارایه دهد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.