اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

گوشی

February 23, 2014
12:31 یکشنبه، 4ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61035

۷۳ درصد دستگاه‌های موبایلی سازمانی مبتنی بر iOS هستند

اگرچه اندروید بخش اعظم بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی را در اختیار دارد، اما کاربران سازمانی با علاقمندی فراوان سراغ iOS می‌روند و آن را بهترین سیستم‌عامل موبایلی خود می‌دانند. 
 
به گزارش وب سایت gsmarena، مرکز Good Technology که نرم‌افزارهای ایمن مخصوص کاربران سازمانی را ارایه می‌دهد، آمار و ارقام مربوط به میزان استفاده از سیستم‌های عامل موبایلی را منتشر کرد. 
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز، ۷۳ درصد دستگاه‌های موبایلی که در فصل چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی فعال شدند مبتنی بر سیستم‌عامل iOS بودند که این رقم نسبت به ۷۲ درصد فصل سوم و ۶۹ درصد فصل دوم این سال بیشتر بود. 
 
در مقابل، میزان فعال‌سازی دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید به صورت فصلی کاهش یافت و در مجموع ۲۶ درصد از دستگاه‌های موبایلی فعال شده در سه ماهه پایانی ۲۰۱۳ به سیستم‌عامل اندروید مجهز بود. 
بر اساس آمار موجود گفته شد که در این دوره زمانی ۵۴ درصد دستگاه‌های فعال شده توسط کاربران سازمانی آیفون بودند و ۱۹ درصد آن‌ها را هم مدل‌های مختلف رایانه لوحی iPad تشکیل می‌داد. در مقابل تنها ۶. ۸ درصد از رایانه‌های لوحی فعال شده با اهداف سازمانی در فصل پایانی ۲۰۱۳ مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بودند. 
البته باید توجه داشت که مرکز Good Technology در بررسی‌های خود به دستگاه‌های بلک‌بری توجهی نداشته و این در حالی است که بلک‌بری در حوزه سازمانی محبوبیت زیادی دارد. در این بررسی همچنین مشخص نشده است که کاربران سازمانی تا چه میزان از ابزارهای گوگل بهره می‌برند و همین مسئله سهم اندروید از این بازار را به میزان زیاد کاهش داده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.