سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 23, 2014
12:31 یکشنبه، 4ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61036

حجم صادرات خدمات IT هند به ۹۹ میلیارد دلار می‌‏رسد

برآورد‌ها نشان می‌‏دهد حجم صادرات خدمات برون‏ سپاری‏ شده آی تی در هند تا سال ۲۰۱۵ به ۹۹ میلیارد دلار خواهد رسید. 
 
به گزارش وب ‏سایت zdnet، شرکت ناس کام (Nasscom) پیش‏ بینی کرده است که حجم صادارت خدمات برون‏ سپاری‏ شده آی دی در هند تا سال ۲۰۱۵ به ۹۹ میلیارد دلار خواهد رسید. افزایش هزینه ‏کرد بانک‏‌ها و دیگر بخش‏‌ها در این بازار از جمله دلایل رشد خدمات برون‏ سپاری‏ شده آی تی در هند به شمار می‌‏رود. اگر این پیش‏ بینی تحقق یابد، صادرات خدمات برون‏ سپاری‏ شده آی تی در هند در سال مالی ۲۰۱۵ بین ۱۳ تا ۱۵ درصد رشد خواهد داشت. رویترز نیز در گزارشی رقم ۱۴ درصد را برای رشد این خدمات در سال مالی ۲۰۱۴ پیش ‏بینی کرده بود. 
 
بهبود شرایط اقتصاد جهانی و افزایش هزینه ‏کرد‌ها در این بازار نیز از جمله سایر دلایل رشد صنعت برون‏ سپاری خدمات آی دی هند اعلام شده است. غول‌های برون‏ سپاری هند هم ‏اکنون در تلاشند برای رفع تقاضاهای جهانی فعالیت خود را گسترش دهند. مثلاً شرکت اینفوسیس که یکی از بزرگ‌ترین عرضه ‏کنندگان خدمات برون‏ سپاری در هند محسوب می‌‏شود، امسال قصد دارد ۱۶ هزار مهندس استخدام کند تا بازارهای خود در اروپا و آمریکا را تقویت کند. شرکت تی‏ سی‏ اس (TCS) نیز که بزرگ‌ترین شرکت آی تی هند محسوب می‌‏شود، در حال ساخت تسهیلات لازم برای تربیت سالانه ۵۰ هزار نفر نیروی متخصص است. این شرکت هم اکنون ۲۸۵ هزار نفر را در سراسر جهان به استخدام خود درآورده است و می‌‏کوشد تا سال ۲۰۱۴ حدود ۵۰ هزار نفر دیگر را نیز استخدام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.