اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

February 25, 2014
13:32 سه شنبه، 6ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61042

بهترین اینترنت را از کدام شرکت‌ بگیریم؟

لیست برترین ISPها (شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنت) از نظر سنجش سرعت در بهمن ماه سال جاری اعلام شد.
 
 
در زمینه اینترنت 128 کیلوبیت به ترتیب شرکت‌های شبکه گستر پیام آوران کویر، مخابرات سیستان و بلوچستان و سروش رسانه رتبه‌های اول تا سوم سرعت را به خود اختصاص داده و پس از آن‌ها شرکت‌های عصر انتقال داده‌ها، رسانه اصفهان نت و آسیاتک در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 
همچنین شرکت‌های مخابرات خراسان شمالی، دولت الکترونیکی کرمان، مخابرات قم و آریاناگستر اسپادانا از دیگر شرکت‌هایی هستند که در لیست شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت از آن‌ها نام برده شده است.
 
اینترنت 256 کیلوبیت
 
اما در بخش اینترنت 256 کیلوبیت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) از شرکت‌های سروش رسانه، مخابرات آذربایجان شرقی و عصر انتقال داده‌ها به عنوان سه شرکتی یاد کرده که بیشترین سرعت را درا ختیار کاربران خود قرار داده‌اند.
 
همچنین شرکت‌های مخابرات اصفهان و اردبیل رایانه دانش گلستان در رده‌های بعدی این جدول قرار دارند و پس از آن‌ها مخابرات خراسان رضوی و آریاناگستر اسپادانا قرار دارند.
 
اینترنت 512 کیلوبیت
 
بنابر این گزارش، در حوزه اینترنت 512 کیلوبیت به ترتیب نیز شرکت‌های مخابرات خراسان جنوبی، شبکه گستر پیام آوران کویر و عصر انتقال داده‌ها به ترتیب ISPهایی هستند که بالاترین میزان سرعت را در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.
 
همچنین شبکه گستر شهریار شرکت رسانه اصفهان نت، سروش رسانه، شهراد شبکیه و مخابرات سیستان و بلوچستان در رده های بعدی شرکت‌های پرسرعت این بخش قرار دارند.
 
اینترنت یک مگابیت
 
در حوزه اینترنت یک مگابیتی هم به ترتیب شرکت‌های شبکه گسترپیام آوران کویر، سروش رسانه شهراد شبکیه، مخابرات همدان و عصر انتقال داده‌ها در رده‌های اول تا پنجم قرار گرفته‌اند. شرکت‌های رایانه دانش گلستان، مخابرات سیستان و بلوچستان و مخابرات هم در رده‌های بعدی این جدول قرار دارند.
 
اینترنت دو مگابیت
 
مخابرات خراسان رضوی، شرکت داده پردازی سپهر آوا و شرکت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی نیز شرکت‌هایی هستند که بنا بر اعلام مرکز متما بالاترین سرعت اینترنت را در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند. همچنین مخابرات خراسان، رایانه دانش گستر، مخابرات خراسان جنوبی، عصر انتقال داده‌ها، بزرگ نت آریا، داده پردازی رسپینا و رها نت زنجان شرکت‌های دیگری هستند که در رده‌های بعدی این جدول قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.