امنیت

فناوری اطلاعات

February 25, 2014
14:02 سه شنبه، 6ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61055

رونمایی از 21 پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور وزیر دفاع

21 پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در صنایع الکترونیک وزارت دفاع در شیراز افتتاح، رونمایی و به بهره برداری رسید.
 
سردار دهقان در جمع خبرنگاران در تشریح این دستاوردهای مهم دفاعی طی سخنانی گفت: امروز بار دیگر شاهد درخشش صنایع دفاعی کشورمان در حوزه ساخت و تولید سامانه های پیشرفته در زمینه الکترونیک دفاعی هستیم.
 
سردار دهقان خاطر نشان کرد: مجموعه صنایع الکترونیک ایران و همچنین صنایع الکترونیک شیراز بعنوان بخشی از صنایع مهم دفاعی کشور در سه دهه اخیر در زمینه تحقیقات و تولید محصولات و سامانه های دفاعی کشور درخشش خوبی داشته و این مهم محقق نگردیده، مگر با تکیه بر الطاف خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و هدایت های حکیمانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی).
وزیر دفاع گفت: صنایع الکترونیک شیراز بزرگترین زیرمجموعه صنایع الکترونیک ایران (صاایران )بحمداله همچون سال های گذشته در زمینه پروژه های تحقیقاتی و تحویل سامانه های دفاعی و پروژه های صادراتی نتایج خوبی تحصیل نموده که امروز شاهد افتتاح 5 خط تولید و رونمایی از 16 پروژه دفاعی در این شرکت هستیم.
سردار دهقان در تشریح این پروژه های دفاعی گفت: در حوزه رادار 2 سامانه مراقبت پدافندی آماده تحویل به نیروهاست؛ که جزء رادارهای پیشرفته جستجوگر مراقبت هوایی برد بلند محسوب می شود.
 
وی افزود: با تولید این سامانه ها بعنوان رادارهای هشدار اولیه در شبکه پدافند هوایی کشور، توان مراقبت هوایی پدافندی کشورمان بیش از پیش تقویت خواهد شد.
 
وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: در زیرسامانه های راداری کشور، امروز 2 لامپ مهم نظامی و 1 نوع لامپ اشعه ایکس و همچنین کانورتور اکسیژن 5 لیتری جهت تأمین اکسیژن موردنیاز در کابین خلبان هواپیما به بهره برداری رسید.
 
دکتر دهقان گفت: همچنین در حوزه های الکترونیک هوایی و دریایی نیز 6 محصول مهم و راهبردی شامل: سونار، مخابرات زیرسطحی، سامانه های تکن زمینی، آنتن تکن و رایانه های هوایی منصوب بر پرنده، رادارهای شناسایی هواپیماهای دوست از دشمن به بهره برداری رسید.
وی افزود: سامانه اخلالگر هوشمند راداری با قابلیت اختلال در انواع رادارها و برخی زیرسامانه های هدایت در موشک افتتاح گردید.
 
سردار دهقان گفت: سامانه بومی تکن زمینی برای نصب در فرودگاه های کشور با استانداردهای ایکائو برای ناوبری هواپیماهای نظامی و سامانه های DME برای ناوبری هواپیماهای تجاری از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری رسید.
 
وزیر دفاع در ادامه افزود: در حوزه هوشمندسازی سلاح نیز 4 محصول جدید شامل: دوربین حرارتی، موقعیت یاب لیزری ایمن چشم، فیوز لیزری، سیستم هدایت لیزری موشک های ضدزره با کارایی بیشتر و وزن پایین تر نسبت به محصولات مشابه خارجی و قابلیت استفاده در جنگ های منظم و نامنظم، سامانه جهت یابی و استخراج مشخصات شناورهای دریایی بصورت لحظه ای، رونمایی شد.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: این دستاوردها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار هستند، در شرایط تحریم های سخت بین المللی و با بهره گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و مشارکت دانشگاه ها و شرکت های فناور داخلی بدست آمده است.
 
وزیر دفاع در پایان به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سخت کوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند، تشکر و قدردانی کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.