تلفن همراه

فناوری

گوشی

February 28, 2014
18:32 جمعه، 9ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61100

المپیک زمستانی سوشی نخستین المپیک کاملا موبایلی دنیا

المپیک زمستانی سوشی که از 7 فوریه تا 23 فوریه در شهر ساحلی سوشی روسیه در حال برگزاری است افزایش بسیار چشمگیری را در تماشای برنامه ها از طریق اینترنت و موبایل ایجاد و به نام خود ثبت خواهد کرد البته این امر منافی کاربری بالای تلویزیون برای مشاهده این بازیها نیست بلکه در حقیقت در این حالت تلویزیون از مزایای رسانه های اجتماعی دیجیتالی بهره می برد.
 
به گزارش طیف، یکی از کارشناسان دانشگاه  UA نیز در این باره می گوید" این المپیک نخستین المپیک موبالی است که در آن اکثر تماشاچیان برای دریافت آنلاین بازیها و رویدادها به صورت زنده از گوشی های هوشمند و یا تبلت های خود استفاده می کنند و اغلب از طریق این ابزارها رویدادهای ورزشی و اخبار و نتایج آنها را دنبال می کنند."
 
اما در عین حال باید توجه داشت که مردم هیچ وقت صفحات تبلت،‌لپ‌تاپ یا گوشی تلفن را جایگزین تلویزیون نخواهند کرد. یکی از اساتید علوم ارتباطات دانشگاه آکرون در این باره اظهار داشت:"‌مشاهده دیجیتالی بازیهای المپیک زمستانی سوشی از طریق تلویزیون های سنتی روندی است که در این المپیک بیش از پیش خود نمایی خواهد کرد و استفاده از محتوای دیجیتالی در تلویزیون های سنتی مساله ای است که هیچ گاه از بین نخواهد کرد و هم چنان ادامه خواهد داشت. "
 
وی در ادامه به تعداد تماشاچیان بازیهای المپیک 2012 لندن اشاره کرده و افزود:" در بازیهای المپیک لندن تماشاچیان به 5500 ساعت محتوای این رویدادها از طریق تلویزیون، موبایل و یا اینترنت دسترسی داشته و در حقیقت این محتوا توانست 219.4 میلیون بیننده را در سرتاسر جهان به خود جلب کند."
 
کارشناسان امیدوارند در المپیک زمستانی امسال سوشی تعداد کاربرانی که از طریق تلفن همراه رویدادها را پیگیری می کنند بسیار بیشتر از المپیک لندن شده و  این امر بیانگر این نکته است که در حال حاضر نقش رسانه های دیجیتالی در میان مردم هر روز پررنگ تر از گذشته می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.