سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 1, 2014
13:54 شنبه، 10ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61126

گیگابایت اولین سری GTX750 را معرفی کرد

شرکت انویدیا در راستای افزایش گستره کارت های گرافیکی سری 700 خود، پردازنده گرافیکی میان رده GTX750 را عرضه کرد. این محصول مبتنی بر معماری جدیدی به نام Maxwell طراحی شده است که نسبت به معماری Kepler تفاوت های بسیاری دارد و از مزایای متعددی برخوردار است. این معماری جدید افزایش 25 درصدی کارایی و در عین حال کاهش 50 درصدی مصرف توان را نسبت به نسل قبل ارائه می دهد. همچنین شرکت گیگابایت تا کنون مدل از این کارت گرافیک را معرفی کرده است که از پردازنده های گرافیکی اورکلاک شده GTX750 و GTX750Ti بهره می برند.
 
 
گیگابایت در کارت های گرافیکی خود از بهترین سیستم های خنک کننده استفاده می کند و طراحی های منحصر به فردی در این زمینه ارائه می دهد. در همین راستا این دو کارت نیز از سیستم ها خنک کننده قدرتمندی بهره می برند که یک فن بزرگ 100 میلیمتری برای مدل N750OC-1GI و دو فن ضد اختلال هوا WindForce 2X برای مدل N75TOC-2GI بکار گرفته شده است که به خوبی حرارت تولید شده در هسته مرکزی را دفع می کنند.
 
از جمله قابلیت های این کارت گرافیک میان رده اما قدرتمند می توان به دو خروجی DVI و دو خروجی HDMI با روکش طلا اشاره کرد که به کمک این دو خروخی HDMI می تواند خروجی تصویر 4K را ارائه دهد که در حال حاضر باکیفیت ترین خروجی تصویر ممکن به شمار می رود. همچنین کارت N750OC-1GI مجهز به یک و کارت N75TOC-2GI مجهز به دو گیگابایت حافظه GDDR5 با رابط 128 بیتی می باشند. هر دوی این کارت ها بر پایه فن آوری انحصاری Ultra Durable 2 گیگابایت طراحی شده اند که باعث افزایش طول عمر، پایداری و دوام محصول می شود. این دو کارت گرافیک به زودی با گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی کشور موجود خواهند شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.