رگولاتوری

March 4, 2014
14:10 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61163

معاون وزیر ارتباطات: 900میلیاردریال برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان اختصاص یافت

معاون حقوقی امور دولت و مجلس در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بودجه سال آینده 900 میلیارد ریال برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
 
 
دکتر ˈمرتضی براری ˈعصردوشنبه در نشست با مدیران ادارات و دارندگان پروانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در اهواز با بیان این که در بودجه 93 اعتبارات خوبی برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده افزود: ما در برنامه پنجم توسعه به چهار ترابایت پهنای باند نیاز داریم.
 
براری خاطر نشان کرد که باید با شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساخت های آی سی تی در این مسیر گام برداشت. 
 
وی افزود: در سال گذشته از 90 هزار میلیارد ریال درآمد مخابرات 61 هزار میلیارد ریال آن مربوط به همراه اول، 29 هزار میلیارد ریال مربوط به تلفن های ثابت بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد که ظرف دو سال آینده باید 51 هزار میلیارد ریال سرمایه و توسعه زیر ساخت از بخش خصوصی جذب شود.
 
معاون حقوقی امور دولت و مجلس در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین نشست با اشاره به ظرفیت های شرکت پست و پست بانک گفت: برای این بخش ها باید خدمات و مسولیتهای جدیدی را متناسب با نیاز جامعه و مانند شبکه های پستی در کشورهای پیشرفته تعریف شود.
 
وی افزود: براساس مصوبه مجلس، با ایجاد سازمان پست جمهوری اسلامی موافقت شده که قدرت خوبی نیز به آن داده شده و انتظار می رود شش ماه بعد از تصویب در صحن علنی مجلس بتواند به حداقل دو اپراتور پستی مجوز دهد.
 
وی با تاکید بر لزوم تسهیل کارپست بانک در روستاها گفت: باید بتوان در روستاها فرآیند روان و آسان برای ارائه خدمات پیاده کردتا نیازی به مکانیزم های پیچیده شهری نباشد، این امر موجب می شود خدمات ارزشمندی در روستاها ارائه شود.
 
دراین نشست مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با ارائه گزارشی از شاخص های نفوذ اینترنت و تلفن همراه گفت: حدود96 درصد جمعیت جهان از موبایل نسل سوم و 50 درصد نیز از شبکه های پرسرعت نسل سوم استفاده می کنند که سهم ایران از این رقم 1.38یک و 38صدم و سهم خوزستان یک و سه دهم است که این ارقام نشان دهنده ضرورت کمک مسوولان برای رشد صنعت ارتباطات است.
 
ˈعلیرضا ملکی جهانˈ حجم دسترسی خانوارها به اینترنت در جهان 22 درصد و خانوارهای دارای رایانه حدود 35 درصد اعلام کرد و افزود: در خوزستان یک میلیون و 100 هزار شماره تلفن ثابت، یک میلیون و 850 هزار شماره ایرانسل و حدود یک میلیون و 100 هزار شماره همراه اول داریم.
 
وی گفت: ضریب نفوذ ایرانسل در استان 38 درصد، همراه اول 36 درصد و رایتل حدود یک و سی وهشت صدم درصد است و از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت نیز خوزستان به عنوان ششمین استان کشور تامین کننده اینترنت محسوب می شود.
 
وی با اشاره به برنامه صد روزه سوم فعالیت دولت دراستان گفت: سعی می شود در 100 روزه سوم فعالیت دولت، حداقل 312 روستا در سطح استان دارای اینترنت پرسرعت شوند و حدود 200 روستای باقیمانده تا پایان امسال حداقل از یک تلفن عمومی خانگی بهره مند شوند.
 
وی بر لزوم اختصاص درصد قانونی بودجه دستگاه ها به پژوهش شد و گفت: با توجه به وجود پتانسیل های موجود و دانشگاه های مادر دراستان از این بودجه پژوهشی باید به صورت جداگانه در جهت تحقق برنامه های بومی ICT استفاده شود.
 
ملکی جهان گفت: بحث مهمی که در استان وجود دارد، بحث امنیت اطلاعات سیستم های رایانه ای است که به بودجه ای در حدود هشت میلیارد ریال نیاز دارد تا امنیت و سلامت سیستم های اطلاعاتی ارتقاء یابد.
 
دراین نشست ˈسید شکرخدا موسوی ˈ از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر لزوم توسعه زیرساختهای آی سی تی دراستان تاکید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.