سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 4, 2014
14:31 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61173

مایکروسافت آفیس ۳۶۵ را با فناوری یادگیری ماشینی یکپارچه می‌‏کند

شرکت مایکروسافت قصد دارد آفیس ۳۶۵ خود را با فناوری‌های جدیدی مثل یادگیری ماشینی یکپارچه کند. 
 
به گزارش وب ‏سایت zdnet، شرکت مایکروسافت قصد دارد راهکارهای تحت پردازش ابری آفیس ۳۶۵ را با فناوری‏‌هایی مثل اوسلو (Oslo) و آفیس گراف (Graph) یکپارچه کند. آفیس گراف در واقع راهکاری برای یادگیری ماشینی است که محتوا‌ها، تعاملات کاربران و فعالیت‏‌های آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌‏دهد و زمینه را برای دسترسی کاربران به محتواهای مورد نیاز خود فراهم می‌‏کند. این فناوری از لحاظ مفهومی به نوعی شکل تکامل‌یافته‌تر گراف‏‌های کسب و کار در شبکه اجتماعی یامر است. 
شرکت مایکروسافت همچنین در حال طراحی چند اَپ ویژه است که استفاده از فناوری گراف را سهولت می‌‏بخشند. یکی از این اپ‏‌ها «اُسلو» نام دارد. اسلو در واقع برگرفته از طرح آفیس اسلوی مایکروسافت است. این غول نرم‌‏افزاری در طراحی این نسخه از آفیس از فناوری‌‏های شرکت فست سرچ‌ اند ترنسفر (Fast Search & Transfer) استفاده می‌‏کند که در سال ۲۰۰۸ آن را به قیمت ۵. ۱ میلیارد دلار خرید. 
اپلیکیشن اسلو می‌‏تواند محتوا‌ها را در نماهای مختلف نمایش دهد. مثلاً در یکی از این نما‌ها اطلاعات در قالب مجموعه‌‏ای از کارت‏‌ها به نمایش گذاشته می‌‏شود و در هر کدام از آن‌ها اطلاعاتی مثل اطلاعات مربوط به یک قرار ملاقات یا جلسات جاری به ثبت رسیده است. 
بر اساس این گزارش، اسلو از نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس کاربران آفیس ۳۶۵ قرار خواهد گرفت. مایکروسافت قصد دارد نسخه‏‌های مختلفی از نماهای اسلو را برای سیستم‏‌های عامل ویندوز ۸، ویندوز فون، آی او اس و اندروید طراحی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.