امنیت

فناوری اطلاعات

March 4, 2014
14:33 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61175

گارتنر: بحران اطلاعاتی در کمین بر‌ترین شرکت‏‌های جهان است

شرکت گارتنر پیش‏ بینی کرده است حدود یک سوم شرکت‌هایی که نام‏شان وارد فهرست صد شرکت بر‌تر فورچون شده است تا سال ۲۰۱۷ با یک بحران اطلاعاتی مواجه خواهند شد. 

به گزارش وب‏ سایت گارتنر، ظهور فناوری داده‌های کلان، ارتباطات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های همراه و افزایش حجم اطلاعات، سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها را واداشته بیش از پیش بر مقوله اطلاعات کسب و کار تمرکز کنند. تحلیل‏گران این شرکت پیش ‏بینی کرده‌اند تا سال ۲۰۱۷ حدود ۳۳ درصد از شرکت‌هایی که نامشان وارد فهرست صد شرکت بر‌تر جهان شده است به نوعی دچار یک بحران اطلاعاتی خواهند شد. ناتوانی این شرکت‏‌ها در زمینه ارزش ‏افزایی، راهبری و اعتماد به اطلاعات و داده‌های کسب و کار از دلایل این بحران احتمالی اعلام شده است. 
گارتنر در این گزارش تاکید کرده است مدیران کسب و کار‌ها باید به جای اینکه توجه خود را صرف نگهداری اطلاعات کنند، بر مدیریت اطلاعات تمرکز کنند. تحلیل‏گران گارتنر گفته‌اند در اقتصاد دیجیتال، اطلاعات تبدیل به یک دارایی رقابتی شده است که می‌‏توان مجموعه ‏ای از مزایای کسب و کار را از آن‌ها استخراج کرد. 
گارتنر در این گزارش بر ضرورت کسب مهارت مدیریت اطلاعات کسب و کار (EIM) تاکید کرده است. برخورداری از این مهارت به کسب و کارهای و سازمان‏‌ها امکان می‌‏دهد اطلاعات را مدیریت کنند، به اشتراک بگذارند و مورد بازاستفاده قرار دهند. تحلیل‏گران اما هشدار داده‌اند که این مهارت به خودی خود کمک چندانی به سازمان‏‌ها نمی‌‏کند. مدیران آی تی باید به گونه ‏ای ابتکارات و راهکارهای EIM را طراحی کنند که بتوانند این اطلاعات را به ارزش‌های تجاری تبدیل کنند و از این ارزش‏‌ها نیز در راستای اهداف کسب و کار خود استفاده کنند. 
بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود سه چهارم از ابتکارات مربوط به مدیریت اطلاعات کسب و کار که در سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌‏گیرد، چندان به هم مرتبط نیستند و این روند باعث می‌‏شود این ابتکارات در ‌‌نهایت نتیجه ‏ای در بر نداشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.