امنیت

فناوری اطلاعات

March 4, 2014
14:34 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61178

اچ پی مهارت‌های زنان در زمینه امنیت IT را ارتقا می‌‏دهد

شرکت اچ‏ پی قصد دارد با اعطای یک بورس آموزشی به زنان کمک کند مهارت‌های خود در زمینه امنیت سایبر را ارتقا دهند. 
 
به گزارش وب‏ سایت zdnet، شرکت اچ پی بورس قصد دارد با اعطای یک بورس آموزشی به زنان به آن‌ها کمک کند مهارت‌های خود در حوزه‌های نظری و عملی امنیت سایبر را ارتقا دهند. این اقدام اچ پی از آن جهت مهم است که مطالعه شرکت پژوهشی پوتنام نشان داده است زنان فقط ۲۰ درصد از نیروی کار شاغل در بخش امنیت آی تی را تشکیل می‌‏دهند. 
 
بر اساس این گزارش، شرکت اچ پی این بورس را با همکاری کمیته مدافع جایگاه زنان در پژوهش‌های رایانه ‏ای که زیرمجموعه انجمن پژوهش‌های رایانه ‏ای (CRA) است و نیز انجمن امنیت رایانه ‏ای کاربردی (ACSA) به زنان اعطا می‌‏کنند تا بتوانند دوره امنیت اطلاعات (SWSIS) را بگذرانند. بنیاد SWSIS نیز به موسسات دانشگاهی در سراسر جهان که دوره‌هایی با محتوای امنیت آی تی برگزار کنند، ۲۵۰ هزار دلار کمک خواهد کرد. 
این بورس آموزشی در یک دوره چهارساله به انجمن امنیت رایانه ‏ای کاربردی اعطا خواهد شد و دانشجویان زنی که مستحق دریافت آن شوند، سالانه ۱۰ هزار دلار کمک‏ هزینه دریافت خواهند کرد. سقف این کمک‏ هزینه برای هر دانشجو ۲۰ هزار دلار است که برای یک دوره دو ساله پرداخت خواهد شد. زنانی که موفق به دریافت این بورس شوند همچنین خواهند توانست یک دوره کارآموزی در اچ پی را تجربه کنند. اچ پی اعلام کرده است برای اعطای این بورس با دانشگاه‌های کالیفرنیا، برکلی، میشیگان و کارولینای شمالی همکاری خواهد کرد. 
به نظر می‌‏رسد شرکت اچ پی نگران خلاءهای مهارتی است که پژوهشگران پیش ‏بینی می‌‏کنند صنعت آی تی بزودی با آن دست به گریبان خواهد شد. شرکت پژوهشی پوتنام پیش بینی کرده است در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰ درصد از مشاغل موجود در بخش امنیت آی تی بلاتصدی خواهد ماند. یافته‌های این شرکت همچنین نشان می‌‏دهد سهم زنان از نیروی کار شاغل در این حوزه فقط ۲۰ درصد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.