تبلت

تلفن همراه

گوشی

March 4, 2014
15:03 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61194

کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت تبلت و لپ‌تاپ!

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران معتقد است که با توجه به افزایش هزینه‌ها، قطعا در سال آتی با افزایش قیمت کالاهای فناوری مواجه خواهیم بود.
 
سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ابتدای هر سال بسیاری از هزینه‌های مربوط به صنوف از جمله قیمت حامل‌های انرژی، حقوق کارمندان، بیمه، عوارض گمرکی و … افزایش پیدا می‌کند که در نهایت افزایش این هزینه‌ها موجب بالا رفتن قیمت برای مصرف کنندگان خواهد شد که البته به اعتقاد بنده این افزایش قیمت تنها به رایانه و لوازم جانبی آن محدود نخواهد شد و کالاها و صنوف دیگر را نیز دربرمی‌گیرد.
 
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران عنوان کرد: در حال حاضر به دلایل مختلف با کاهش قیمت کالاهای فناوری مواجه بوده‌ایم و حتی در همین اسفندماه در حالی که تنها 11 روز از ماه گذشته قیمت‌ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. درواقع از ابتدای بهمن ماه امسال می‌توان گفت حدود 10 تا 15 درصد کاهش قیمت داشته‌ایم که این رقم در ارتباط با برخی تجهیزات به 20 درصد هم می‌رسد.
 
وی همچنین یادآور شد: معمولا تعطیلات نوروز باعث می‌شود که بازارها به مدت حدود 20 روز راکد باشند. پس ازاین دوره نیز تا پایان فروردین ماه خرید و فروش چندانی در بازار مشاهده نمی شود. حال مدتی است تعداد خریدار در بازار نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و در نهایت همکاران ما به ناچار برای مقابله با این رکود مجبور شده‌اند به منظور تامین هزینه‌ها دست به برگزاری نمایشگاه‌های زمستانه زده و یا اجناس خود را با تخفیف‌های مورد تائید اتحادیه ارائه کنند.
 
میرمهدی همچنین به خارج شدن تجهیزات رایانه‌ای از لیست اولویت 10 اشاره کرد و این موضوع را از جمله دلایل کاهش قیمت محصولات برشمرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.