باندپهن ثابت

March 4, 2014
15:16 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61203

خسروی از نیاز 8 هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های زیر ساخت خبر داد

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه، این شرکت سالانه 300 میلیارد تومان سود دارد که 75 درصد آن سهم حقوق صاحبان و تکالیف بودجه است، گفت: سالانه هشت هزار میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه های این شرکت مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمود خسروی روز دوشنبه در همایش چالش ها و فرصت های توسعه باند وسیع، افزود: تنها 100 میلیارد تومان از سود حاصله برای این شرکت باقی می ماند که برای اجرای پروژه های مختلف این شرکت این مبلغ کافی نیست.
 
وی با بیان این که، با تلاش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شده که درآمدهای ارتباطات برای تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز هزینه شود اظهار داشت: هر چه در مسایل زیر ساختی سرمایه گذاری شود سه برابر نیز باید توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شود و این مساله در افزایش اشتغالزایی در کشور بسیار تاثیرگذار است.
 
خسروی با اشاره به اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه هستیم، گفت: متاسفانه تنها 15 درصد از برنامه های اجرایی شده و در کنار موضوع تحریم ها، مهم ترین مساله ما برای عدم اجرای برنامه ها کمبود منابع مالی بوده است.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده که 60 درصد خانوارها و کسب و کارها در کشور به باند پهن دسترسی داشته باشند.
 
وی دستیابی به جایگاه نخست ارتباطی در منطقه، توسعه کمی و کیفی شبکه ارتباطی کشور، رسیدن به جایگاه برتر منطقه، ارائه سرویس های نوین ارتباطی بر اساس مشتری مداری و پاسخگویی را از برنامه های چشم انداز این شرکت برشمرد.
 
وی در خصوص بخش توسعه باند پهن نیز اظهار داشت: در پایان سال 93 باید 17 میلیون باند پهن در کشور وجود داشته باشد و اپراتورهای دیگر هم باید نسل های جدید را ارائه دهند و باید در بخش ترانزیت به 2/6 ترابیت، شبکه داخلی 4 ترابیت و اینترنت بین المللی به یک ترابیت برسد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که، بر اساس برنامه پنجم توسعه در پایان این برنامه باید در بخش ترانزیت به 10 ترابیت، شبکه داخلی 20 ترابیت و اینترنت بین الملل چهار ترابیت برسیم، گفت: در پایان دولت یازدهم نیز باید در بخش ترانزیت به 20 ترابیت، شبکه داخلی 40 ترابیت و اینترنت بین الملل به هشت ترابیت برسیم.
 
وی در خصوص برنامه های اجرایی برای تحقق این اهداف نیز گفت: در حال حاضر 54 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور وجود دارد که برای توسعه شبکه ترانزیت، داخلی و بین المللی باید 13 هزار کیلومتر فیبر نوری دیگر کشیده شود.
 
وی با اشاره به پروژه های تدبیر 1 و 2 که ارتباط داخلی اینترنت را فراهم خواهند کرد، افزود: می توانیم با بهره برداری مناسب از موقعیت استراتژیک کشور نسبت به کسب درآمد اقتصادی اقدام کرد.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص شیوه های سرمایه گذاری نیز اضافه کرد: پروژه ها به قدری حجیم است که می تواند همه بازیگران را به صورت کنسرسیوم در یک جا دور هم جمع کند.
 
وی همچنین گفت: مشارکت در تحقق هدف ایران هاب منطقه و توسعه ترانزیت از طریق ایران، مشارکت فروش پهنای باند به کشورهای منطقه، خرید خدمات، پروژه های بزرگ زیرساختی و تجهیزات مورد نیاز از اولویت های مشارکت در پروژها است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.