اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

March 4, 2014
15:18 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61204

واعظی در فیس‌بوکش از سفر به کنگره موبایل نوشت: شرکت های کره ای و غربی برای ارایه تکنولوژی در ایران مشتاق اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سفر اخیرش به بارسلون، برای حضور در کنگره جهانی موبایل 2014 گفت: تفاهمات و توافق هایی بین ایران و سایر کشورها در سطح شرکتهای خصوصی صورت گرفت که از جمله می توان به علاقمندی بسیاری از شرکتهای کره ای و غربی برای حضور در ایران و ارائه تکنولوژی جدید به کشورمان اشاره کرد.
 
 
محمود واعظی در صفحه فیس بوک خود نوشت: این کنگره هر ساله در این فصل سال انجام می شود و بزرگترین فعالیت های علمی و نمایشگاهی در رابطه با موبایل و اینترنت است و امسال نیز نسبت به سالهای گذشته بسیار گسترده تر بود.
 
وی با بیان این که حدود 80 هزار نفر از کشورهای مختلف جهان در این کنفرانس شرکت کردند گفت: در مجموع این کنفرانس نقشه راه آینده اینترنت و موبایل را مشخص می کند.
 
در سال 2020 حدود 50 میلیارد وسیله، شی و فعالیت های مختلف از طریق اینترنت به هم متصل می شوند و به نوعی مفهوم اتصال ماشین به ماشین M2M تحقق می یابد.از این رو تجربه نشان داده که سرعت فناوری در این عرصه آنقدر زیاد است که از هم اکنون می توان به تحقق این شعار خوش بین بود.
 
حضور همه اپراتورها و اکثریت شرکتهای PAP از ایران در این کنفرانس و دیدن دستاوردها و پیشرفت های دنیا در این سالها و آگاهی یافتن نسبت به آینده، بر مسئولیت فعالان این بخش افزوده و مشوقی برای تلاش بیشتر آنها خواهد شد.
 
در حاشیه این کنگره با برخی از وزرای کشورهای دیگر به خصوص کشورهایی که در منطقه خود نفوذ بیشتری دارند دیدار و گفتگو داشتیم که در این دیدارها علاوه بر گسترش همکاری ها در آینده در حوزه منطقه ای و جهانی، برای کاندیداتوری ایران در شورای اتحادیه جهانی مخابرات – ITU – رایزنی ها و مذاکرات مفیدی صورت گرفت.
 
تفاهمات و توافق هایی بین ایران و سایر کشورها در سطح شرکتهای خصوصی صورت گرفت که از جمله می توان به علاقمندی بسیاری از شرکتهای کره ای و غربی برای حضور در ایران و ارائه تکنولوژی های جدید به کشورمان اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.