رگولاتوری

لبه تکنولوژی

March 8, 2014
16:00 شنبه، 17ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61220

گرداب سرمایه‌گذاری با بیت‌کوین و سارقانی که قابل ردگیری نیستند

با افزایش استفاده از بیت کوین به عنوان واحد پولی فضای مجازی در جامعه بین‌الملل و با توجه به نبود ضریب امنیت مناسب در سطح فضای مجازی کشور، لزوم بازنگری در استفاده از آن در مبادلات تجاری داخلی و خارجی بیش از پیش احساس می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، هم اکنون با وجود امنیت داده در فضای مجازی بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه طی ماه‌های گذشته مورد حملات سایبری قرار گرفته و حجم قابل توجهی از سرمایه‌های خود را از دست داده اند.
 
بنا به اعلام پی سی ورلد،  بسیاری از این شرکت‌ها از جمله فلکس‌کوین که خود را از جمله شرکت های پیشگام در زمینه استفاده از این واحد پولی عنوان می کردند، به گونه ای که همین شرکت خود را اولین بانک بیت کوین معرفی می‌کرد و تا دیروز نیز به موفقیت خود امیدوار بود، اما با حمله مهاجمان و به سرقت رفتن سرمایه‌های مجازی این شرکت که 896 بیت کوین بوده است از تصمیم خود برای بستن این بانک و از دست رفتن تمام سرمایه در گردش خود خبر داد.
 
هفته گذشته نیز شرکت Mt. Gox یکی از شرکت های شاخص فعال در زمینه بیت کوین در ژاپن به علت هک شدن و از دست رفتن سرمایه‌های خود و عدم توانایی در جبران آنها اعلام ورشکستگی کرد.
 
همزمان با این حمله به شرکت ژاپنی، فلکس کوین از امن بودن سرمایه های خود خبرداده بود و گفته بود که با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد، اما با این حمله این شرکت نیز اقدام به تعطیلی فعالیت‌های خود کرده است.
 
به نظر می رسد بیت کوین به گردابی برای سرمایه گذاری در فضای مجازی تبدیل شده است، به گونه‌ای که به علت امنیت ضعیف فضای مجازی و یا افزایش قدرت نفوذ مهاجمان سایبری، این خطر وجود دارد که سرمایه دارانی که تا دیروز رویای سود بیشتر و گسترش فعالیت‌های تجاری مجازی را در ذهن خود می پرورادند به یک باره و با یک حمله شبانه در این گرداب غرق شده و باید با کابوس ورشکستگی و از دست رفتن تمام سرمایه خود دست پنجه نرم کنند.
 
فلکس‌کوین اعلام کرده است که با مقامات امنیتی در حال پیگیری این حمله و سرقت مجازی است و این بدین معناست که برخلاف بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه مجازی که قابل پیگیری است، رد یابی منشاء این حملات دشوار بنظر می رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.